föräldralediga / hemmaföräldrar i västra Malmö med omnejd
Hej!
Finns det någon som är hemma med något äldre barn i västra Malmö med omnejd? Jag är en 35-årig 2-barnsmor som är hemma med en 3-åring och en 5-månaders. 3-åringen går på dagis 15 h/vecka, men jag skulle vilja ha henne hemma mer nu när det börjar lugna ner sig med lillan. Dock verkar det vara svårt att hitta föräldralediga med äldre barn hemma att träffas och leka med på dagarna, ofta är vi helt själva på lekplatsen... Mina vänner som är hemma med småsyskon nu har de äldre syskonen på dagis 30 h/vecka.
Finns det någon som är hemma med äldre barn i Malmö? Vad gör ni på dagarna (förutom öppna förskolan, går på biblioteket, lekplatser etc)?
Jag kan väl tillägga att jag inte är "hemmaförälder", utan föräldraledig, preliminärt t.o.m sommaren 2012, sedan ska min sambo vara hemma, enligt planerna, ett år. Jag har kämpat alldeles för mycket för min karriär för att släppa jobbet helt under småbarnsåren, men när både jag och sambon jobbar så kommer vi helt klart gå ner rejält i arbetstid bägge två under några år.