• tandy

    Muntlig examination Hermods, hur går det till?

    Jag läser Matte D på Hermods. Är det någon som kan berätta hur den muntliga examinationen går till i mattekurserna? 

    Brukar man få samma betyg som i uppdragen eller kan man få lägre? Är orolig.

    Tacksam för hjälp!! 

  • Svar på tråden Muntlig examination Hermods, hur går det till?
  • Veronce

    Hej jag läser själv på Hermods fast eng B. J ag skulle också göra min muntliga examination  men det visade sig att jag kunde åka ner till skolan och skriva istället, som ett prov.
    Min väninna var det samma sak. Just med betygen vet jag inte.

  • Rhoda Horswunce

    Du kommer få ett antal uppgifter som du ska lösa. Vilken nivå de är på beror på vad du har för ambitioner. Om du inte klarar dem kan du få ett lägre betyg, men tar man det bara lungt och tänker till innan man svarar så brukar det inte vara så farligt, oftast liknar de dem i uppdragen ganska mycket. Se till att ha miniräknare, formelsamling och papper och penna i närheten.

    Lycka till! 

  • tandy

    Okej tack så mycket för svaren. Jag läste någonstans att någon fick ett nationellt prov att förbereda 1 timma innan provet.

    Jag satsar på MVG, måste få det för att komma in på den utbildningen jag vill...

     

  • tandy
    Veronce skrev 2012-01-14 00:10:04 följande:
    Hej jag läser själv på Hermods fast eng B. J ag skulle också göra min muntliga examination  men det visade sig att jag kunde åka ner till skolan och skriva istället, som ett prov.
    Min väninna var det samma sak. Just med betygen vet jag inte.
    Är faktiskt intresserad av att läsa eng b också. Var det svårt tyckte du? 
  • Rhoda Horswunce
    tandy skrev 2012-01-14 11:14:19 följande:
    Okej tack så mycket för svaren. Jag läste någonstans att någon fick ett nationellt prov att förbereda 1 timma innan provet.

    Jag satsar på MVG, måste få det för att komma in på den utbildningen jag vill...

     
    Jag tror att det är så att vissa kommuner har bestämt att alla som läser på komvux hos dem måste göra nationella provet i de ämnen det finns, och inte att själva skolan kräver det. Jag har läst både matte och andra ämnen hos hermods och aldrig blivit tvungen att göra något annat prov än muntan.

    Du kommer säkert att fixa MVG:t, se till bara att du har koll på alla härledningar och så. Det kan komma frågor som "varför är cos^2 x*sin^2 x =1?" (trigonometriska ettan) eller "varför är inte tan x definerad för x=90 grader?"
  • tandy

    Ok tack för tipset. Gillar inte bevis och härledningar men det krävs ju för högre betyg så det är bara att kämpa..

  • Veronce
    tandy skrev 2012-01-14 11:16:35 följande:
    Är faktiskt intresserad av att läsa eng b också. Var det svårt tyckte du? 
    Nej inte alls, men jag var bara ute efter Godkänt då.
Svar på tråden Muntlig examination Hermods, hur går det till?