• Svar på tråden Fyra relevanta frågor för livet
  • Never ending story

Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon? om någon skadar nån annan framför mina ögon o måste stoppas..
    Vad tycker du är det största problemet vi har i världen? Människan
    Tycker du att du är bättre än andra? både ja o nej.. beror ju på vem man jämför med.
    Finns det något annat du vill säga?jorden kommer gå under, o de e ingen annans fel än människan "som försöker rädda den"...

• move
    Never ending story skrev 2012-01-13 13:35:28 följande:
    Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon? om någon skadar nån annan framför mina ögon o måste stoppas..
    Vad tycker du är det största problemet vi har i världen? Människan
    Tycker du att du är bättre än andra? både ja o nej.. beror ju på vem man jämför med.
    Finns det något annat du vill säga?jorden kommer gå under, o de e ingen annans fel än människan "som försöker rädda den"...
    Ja, det är sant. Fast jag tycker nog att mord-offrets familj bör döda mördaren. Fast det är nog sant att man borde stoppa förövaren.

Inte alla människor är problem, men det är sant att alla beter sig som djävulen säger åt dom att göra. Den fria viljan är ett problem om man väljer fel :P. Fast tänk på vad som motsatsen skulle vara, att alla gjorde samma saker, sa samma saker, klädde sig likadant, var tvillingar typ... Så jag tycker att det bästa vore om dom genom den fria viljan valde Gud :).

Ja men om man bor på olika ställen är liksom inte relevant för hur bra man skulle vara/ ha det...

Jorden kommer förstöras, och det är ingen annans fel än människan och deras val. Förstår inte hur att dom försöker rädda den skulle vara problemet? 
  • Never ending story
    move skrev 2012-01-13 13:47:46 följande:
    Ja, det är sant. Fast jag tycker nog att mord-offrets familj bör döda mördaren. Fast det är nog sant att man borde stoppa förövaren.

Inte alla människor är problem, men det är sant att alla beter sig som djävulen säger åt dom att göra. Den fria viljan är ett problem om man väljer fel :P. Fast tänk på vad som motsatsen skulle vara, att alla gjorde samma saker, sa samma saker, klädde sig likadant, var tvillingar typ... Så jag tycker att det bästa vore om dom genom den fria viljan valde Gud :).

Ja men om man bor på olika ställen är liksom inte relevant för hur bra man skulle vara/ ha det...

Jorden kommer förstöras, och det är ingen annans fel än människan och deras val. Förstår inte hur att dom försöker rädda den skulle vara problemet? 
    fattar inte riktigt va du menar med svaren.. men iaf.

skulle ja se någon göra en annan så pass illa skulle ja inte tveka en sek att gå i mellan o slåss för livet om de så hade behövts.. o hade de handlat om min familj till o med mina djur så tycker ja synd om domsom gör de dom inte borde..
  • Khaleesi
    move skrev 2012-01-13 13:30:06 följande:
    Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon?
    Vad tycker du är det största problemet vi har i världen?
    Tycker du att du är bättre än andra?
    Finns det något annat du vill säga?
    1. Om jag det visste. Självförsvar, försvar av andra, samt en riktigt hög adrenalinhalt.
    2. Onda människor utan respekt för någonting.
    3. Ja, jag är bättre än vissa. Och sämre än andra.
    4. Vi är för bortskämda för att kunna ta hand om vår egen framtid idag. För blasé. För lata. För världsfrånvända. För ansvarslösa.
  • Never ending story
    Khaleesi skrev 2012-01-13 13:57:11 följande:
    1. Om jag det visste. Självförsvar, försvar av andra, samt en riktigt hög adrenalinhalt.
    4. Vi är för bortskämda för att kunna ta hand om vår egen framtid idag. För blasé. För lata. För världsfrånvända. För ansvarslösa.
    mycket bättre formulerat än mig.. men ni fattar mig ändå
  • move
    Never ending story skrev 2012-01-13 13:50:44 följande:
    fattar inte riktigt va du menar med svaren.. men iaf.

skulle ja se någon göra en annan så pass illa skulle ja inte tveka en sek att gå i mellan o slåss för livet om de så hade behövts.. o hade de handlat om min familj till o med mina djur så tycker ja synd om domsom gör de dom inte borde..
  • move
    Khaleesi skrev 2012-01-13 13:57:11 följande:
    Men alla jag har pratat med här innan säger att nej, det är inte rätt att döda någon, under några omständigheter.

Vilka är du bättre än?

Ja, vi har ingen moral kvar, det finns inga religioner hos många, (vi lyssnar inte på Gud). Vi tror liksom att så länge vi själva har det bra, har vi det bra, och skiter i alla andra. Därför ser världen ut som den gör i dag. Och vi är dom enda som drabbas av det, men det är för sent för att ta tillbaka allt man gjort.

Man skördar vad man sått...
  • Never ending story
    move skrev 2012-01-13 18:50:20 följande:
    Men alla jag har pratat med här innan säger att nej, det är inte rätt att döda någon, under några omständigheter.

Vilka är du bättre än?

Ja, vi har ingen moral kvar, det finns inga religioner hos många, (vi lyssnar inte på Gud). Vi tror liksom att så länge vi själva har det bra, har vi det bra, och skiter i alla andra. Därför ser världen ut som den gör i dag. Och vi är dom enda som drabbas av det, men det är för sent för att ta tillbaka allt man gjort.

Man skördar vad man sått...
  • Selfish Geene
    move skrev 2012-01-13 13:30:06 följande:
    har jag besvarat idag på min blogg, vad skulle du ha svarat?

Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon?
    Vad tycker du är det största problemet vi har i världen?
    Tycker du att du är bättre än andra?
    Finns det något annat du vill säga?

godhelpjamaica.blogspot.com/2012/01/important...
    1. För att undsätta mitt eller någon annans liv
    2. kortsiktigt tänkande, vidskeplighet och egoism
    3. ibland
    4. ja 
  • Themis

1. Nödvärn, hot mot min familj eller andra (i synnerhet barn).

2. Att så många inte förstår skillnaden mellan en tillämpbar och en obevisbar teori.

3. Jag är lyckligt lottad och har både förmågan att ibland handla smartare och tänka längre än andra, för att i nästa sekund vara riktigt jävla pantad. Oftast gäller det senare sociala saker.

4. Man får försöka förlåta sig själv för den man är och sträva efter att göra saker bättre nästa gång.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
Svar på tråden Fyra relevanta frågor för livet