Never ending story skrev 2012-01-13 13:35:28 följande:
Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon? om någon skadar nån annan framför mina ögon o måste stoppas..
Vad tycker du är det största problemet vi har i världen? Människan
Tycker du att du är bättre än andra? både ja o nej.. beror ju på vem man jämför med.
Finns det något annat du vill säga?jorden kommer gå under, o de e ingen annans fel än människan "som försöker rädda den"...
Ja, det är sant. Fast jag tycker nog att mord-offrets familj bör döda mördaren. Fast det är nog sant att man borde stoppa förövaren.
Inte alla människor är problem, men det är sant att alla beter sig som djävulen säger åt dom att göra. Den fria viljan är ett problem om man väljer fel :P. Fast tänk på vad som motsatsen skulle vara, att alla gjorde samma saker, sa samma saker, klädde sig likadant, var tvillingar typ... Så jag tycker att det bästa vore om dom genom den fria viljan valde Gud :).
Ja men om man bor på olika ställen är liksom inte relevant för hur bra man skulle vara/ ha det...
Jorden kommer förstöras, och det är ingen annans fel än människan och deras val. Förstår inte hur att dom försöker rädda den skulle vara problemet?