• Billan Andersson

varning för kid basix safe starter

KID BASIX SAFE STARTER är absolut inte så "safe" som man kan tro.
    När barnet suger på flaskans napp så lossar nappen och åker ner i flaskans botten.
    Nära på att kväva barnet av innehållet.

Som svar menar leverantören att konstruktionen ska vara sådan och att andra flaskor oxå är konstruerade så = skitsnack!
    Varken Avent (Philips) eller DrBrowns flaskor gör detta för de har som en kant runt nappen så att den varken kan åka ner i flasken eller dras ur uppåt.

Denna flaska är livsfarlig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 14:46
    KID BASIX SAFE STARTER är absolut inte så "safe" som man kan tro.
    När barnet suger på flaskans napp så lossar nappen och åker ner i flaskans botten.
    Nära på att kväva barnet av innehållet.

Som svar menar leverantören att konstruktionen ska vara sådan och att andra flaskor oxå är konstruerade så = skitsnack!
    Varken Avent (Philips) eller DrBrowns flaskor gör detta för de har som en kant runt nappen så att den varken kan åka ner i flaskan eller dras ur uppåt.
  • Svar på tråden varning för kid basix safe starter
  • MammaMux10

Håller med!
    Köpte 2 flaskor för 4 veckor sedan, sedan dess har innehållet hamnat på min son ett otal gånger, sittande eller liggande, spelar ingen roll. Nappen trillar plötsligt in och sonen får hela innehållet över hela sig. Kan tillägga att det inte är så roligt när man mitt i natten måste torka en våt, skrikande, hungrig son som måste stilla sin hunger medan man gör ny välling och samtidigt byter sängkläder som är dyngsura... har inte hört av mig till Kidbasix än men det låter som att jag ändå inte får någon hjälp därifrån. Nappflaskorna kostade 400kr!

• verkar

Vad är som gör att folk köper en flaska för 200kr när det finns för 30 i mat affären? Märket? För min del ser den ut som en blandning av sportflaska och nappflaska.

Ursäkta min dyslexi
  • verkar
    MammaMux10 skrev 2013-07-27 10:17:06 följande:
    Håller med! Köpte 2 flaskor för 4 veckor sedan, sedan dess har innehållet hamnat på min son ett otal gånger, sittande eller liggande, spelar ingen roll. Nappen trillar plötsligt in och sonen får hela innehållet över hela sig. Kan tillägga att det inte är så roligt när man mitt i natten måste torka en våt, skrikande, hungrig son som måste stilla sin hunger medan man gör ny välling och samtidigt byter sängkläder som är dyngsura... har inte hört av mig till Kidbasix än men det låter som att jag ändå inte får någon hjälp därifrån. Nappflaskorna kostade 400kr!

Reklamera...
    Ursäkta min dyslexi
  • purple box
    verkar skrev 2013-07-27 10:50:07 följande:
    Vad är som gör att folk köper en flaska för 200kr när det finns för 30 i mat affären? Märket? För min del ser den ut som en blandning av sportflaska och nappflaska.
    Det är en metallflaska. Och alla klarar inte av Esskas flaskor.
  • verkar

Nej alla kan inte alla flaskor det är jag medveten om. Men att döma av bilden ser det ut som plast.

Ursäkta min dyslexi
  • Annamaria44

Jag köpte några sådan till mitt barnbarn. Precis som ts skriver lossnade nappen. De första gångerna nappen loossnade tänkte mun dotter att hon satt på den fel. När hon gick tillbaka till affären sa de att det ska vara så. Dyra var de dessutom.

Svar på tråden varning för kid basix safe starter