• JessiWill

Tvätta nerpinkade skinnstövlar?

Hejsan!

Vår kattjä*el har idag pinkat i min nya skinnstövlar, och jag har inte den blekaste aning hur man tvättar ett par sådana skor.
    Någon som vet?

Tips mottages tacksamt Glad

• Svar på tråden Tvätta nerpinkade skinnstövlar?
  • Eber

det bästa är att ta parfymfri tvål och tvätta med, smörj in när de torkat!
    detta tipset fick jag av en skoaffär

• JessiWill
    Eber skrev 2012-01-12 11:23:57 följande:
    det bästa är att ta parfymfri tvål och tvätta med, smörj in när de torkat!
    detta tipset fick jag av en skoaffär
    Och sedan skölja av med vatten då?
  • Marre79

Spraya och torka med Piss off. Den köper du i djuraffärerna. Den tar bort och neutraliserar lukten så katten inte går dit igen.

• JessiWill
    Marre79 skrev 2012-01-12 11:52:18 följande:
    Spraya och torka med Piss off. Den köper du i djuraffärerna. Den tar bort och neutraliserar lukten så katten inte går dit igen.
    Tack för tips! Så den tar bort lukten för oss också? Kände att jag inte ville slänag in ett par dyra stövlar i maskinen Rynkar på näsan
    William född 23/9-2o1o ♥ Bebis beräknad 19/9-2o12 ♥
  • Eber
    JessiWill skrev 2012-01-12 11:53:50 följande:
    Tack för tips! Så den tar bort lukten för oss också? Kände att jag inte ville slänag in ett par dyra stövlar i maskinen Rynkar på näsan
    Råkade ut för samma sak för några år sedan, helt nya stövlar, packade upp ställde de i hallen senare så hade katten vart där å pinkat, var vansinnig!!

spola rent med vatten torka ordentligt innan du smörjer in, mina luktade inte efter det iaf... lycka till
  • JessiWill
    Eber skrev 2012-01-12 12:01:10 följande:
    Råkade ut för samma sak för några år sedan, helt nya stövlar, packade upp ställde de i hallen senare så hade katten vart där å pinkat, var vansinnig!!

spola rent med vatten torka ordentligt innan du smörjer in, mina luktade inte efter det iaf... lycka till
    Ja jag blev så jävla förbannad! Märkte det inte med en gång heller utan hade gått runt med dom och trott att han pinkat på mina strumpor.

Jag skall testa, tack :)
    William född 23/9-2o1o ♥ Bebis beräknad 19/9-2o12 ♥
Svar på tråden Tvätta nerpinkade skinnstövlar?