• iina88

Hur länge har man ägglossning egentligen??

Känner mig som ett forskningsobjekt just nu...har haft ägglossning (enligt ägglossnings test ) i snart 2 veckor?! Har man inte bara det en till två dagar?  Är tacksam för alla svar !

• Svar på tråden Hur länge har man ägglossning egentligen??
  • Hannah76

Läser du av testen rätt? Man har väl bara äl när strecken är som starkast?

• Pimpinellan

Äl-testerna ska bara visa positivt max två dygn. Antingen har du läst av fel eller har PCO. PCO kan ge falskt positivt hela tiden. Har du regelbunden mens? Äl-symtom?

• Hjärtefröjd

Några gånger har mina ÄL-test varit positiva i fyra, fem dagar (har enligt läkaren inte PCO), men då har jag inte haft ÄL förrän efter sista positiva testdagen.

• iina88

nej båda sträcken är jätte tydliga kissade igen imorse och det var också positivt :S  .. nej jag har inte regelbunden mens...hade ätstörningar när jag var mindre då försvann den typ...nu kanske jag får mens 1-2 gånger om året...

• Pimpinellan
    iina88 skrev 2012-01-13 10:49:32 följande:
    nej båda sträcken är jätte tydliga kissade igen imorse och det var också positivt :S  .. nej jag har inte regelbunden mens...hade ätstörningar när jag var mindre då försvann den typ...nu kanske jag får mens 1-2 gånger om året...
    Då har du uppenbarligen inte äl alls förutom då kanske 1-2 ggr per år,men mest troligt är det bara att den gamla slemhinnan lossnar och blöder ut. Har man verkligen haft äl så får man mens nämligen. Så sällan mens är inte bra i längden,men det går få bukt med med mediciner. Du skrev under "svårt att få barn",men försöka kan ni ju knappt med så sällan mens. Sökt hjälp för detta nån gång? Annars är det dags!
  • iina88

Jag vart ju gravid med min första son utan att ha mens? så omöjligt är det inte

• Hannah76
    iina88 skrev 2012-01-15 10:23:44 följande:
    Jag vart ju gravid med min första son utan att ha mens? så omöjligt är det inte
    Fast äl har du ju innan mens, så du prickade kanske rätt då?

Får du inte hjälp med din mens-störning?
Svar på tråden Hur länge har man ägglossning egentligen??