Hultan skrev 2012-01-10 20:50:22 följande:
Jag uttalar mig inte om din dotter. Jag uttryckte min generella åsikt kring elever som stör andra elever som försöker lära sig något. Om din dotter har koncentrationssvårigheter så kämpar hon säkert med det. Självklart ska alla vuxna arbeta för att gå barnens behov till mötes MEN det finns också de elever som behöver bli bemötta med konsekvenser för sin handlingar för att förstå. Man kan inte dalta bort ungar, oavsett ålder. Alla barn borde få lära sig tidigt vad som förväntas av dom i en social grupp. Om dom inte får lära sig detta av duktiga vuxna, hur ska dom sen klara av vuxenlivet? Så du behöver inte sticka mig i ögonen med din dotter som exempel. Jag har inte sagt ett ord om att barn med svårigheter inte ska bli sedda.
Fast de elever dom stör har ju en orsak till varför. Allt beteende har orsaker. Sen finns det tusen olika orsaker, men det finns alltid något bakom. Tex konsentrationssvårigheter, rop på hjälp osv.
Så simpelt o trångsynt att kalla dessa barn bråkstakar som förstör. Att de är dåligt uppfostrade mm.
Självklart ska det inte daltas, man kan visa respekt utan att dalta.
Jag tycker du verkar trångsynt som inte kan se personen bakom ett beteende.