Gaaah hur ska vi göra med vår envisa dotter!? 60 ml mjölk på 5½ timme!!
SNÄLLA hjälp oss någon!
Vår lilla dotter blir den 21:a januari 6 månader gammal. Jag helammar henne och har gjort det sedan hon föddes, vi har aldrig haft något behov av att ge henne maten m flaska... Förens nu!
Jag ska nu börja jobba och pappan i huset ska vara hemma med henne och storebror. Under någon veckas tid har jag kämpat, kämpat och åter igen kämpat med flaskan för att få henne att acceptera den, testat olika flaskor/nappar/pipmugg och vanligt glas men utan framgång. Jag har även bjudit henne på lite ersättning.
Sen igår åkte jag hemifrån som ett test, och sluuuurp så drack den lilla damen 150 ml bröstmjölk (även lite ersättning) när pappan gav henne. Han har testat tidigare fast då har jag varit hemma, utan resultat.
Jippiiii tänkte vi, jag åkte hemifrån kl 09,30 idag och strax innan det ammade jag henne. Sedan brukar hon vlja äta efter 2-3 timmar igen men VÄGRAR då flaskan... Klockan hinner bli 15.00, då går hon med på att dricka enbart 60 ml... Det är ju på tok för lite på över 5 timmar!! Och inget annat vill hon ha heller, mat,gröt, välling!
Men det konstigaste av allt är att hon under hela dagen har varit på strålande humör :/ då kan hon väl inte ha varit hungrig?
Vad ska vi göra?? Kan jag åka hemifrån, tar hon skada av detta? Kan hon på något sätt tillslut lära sig att äta från flaskan om vi är envisa?