Jag har en fyraåring som föddes i vecka 28+3. Innan vi fick honom hade jag ett sent missfall i vecka 20+3. Nu är jag gravid för tredje gången, har just kommit in i vecka 15. Min läkare menar att en gång är en slump och två gånger är en dålig ovana, så jag går hos specMV var tredje vecka, lämnar blodprover för att se blodvärde och TSH/T4 var fjärde vecka, kollar blodtryck varje vecka och får extra många träffar med min BM för att se så allt verkar ok. I mitt fall vet de inte varför mina förlossningar helt plötsligt börjat, läkaren jag har nu misstänker infektioner, men odlingarna som togs vid båda förlossningarna var negativa. Jag kommer i vilket fall få mäta tappen från vecka 20 och framåt för att hålla koll på eventuella förändringar, så jag känner mig ganska trygg i min graviditet den här gången, även om jag inte har några förväntningar om att gå full graviditet. Målet är att passera 32 veckor, så jag får föda på hemorten istället för 50 mil härifrån, det känns särskilt viktigt nu när vi redan har ett barn.