• 05091112

Polisanmäla affär som säljer smuggelciggaretter?

Har ingen aning om var jag skulle posta denna så det fick bli här.

Hursomhaver, jag vet ett ställe som säljer smuggelciggaretter mest till minderåriga, många är nere på 12-13 år.

Ska jag polisanmäla detta?  Är det lönt, bryr de sig? 

• Svar på tråden Polisanmäla affär som säljer smuggelciggaretter?
  • Anonym

Nej varför ska du förstöra för dem för? De vill väl också tjäna pengar och ha ett drägligt liv och de skadar inte direkt någon!
    Fy för angivare!! 

• Lena

Om du inte anmäler så kommer de garanterat fortsätta så klart du ska anmäla

• Anonym

Jag tycker du ska polisanmäla. Att köpa smuggelvaror innebär ofta att man finansierar kriminella gäng och kan man minska deras inkomstkälla tycker jag bara det är bra.

• Twins    2
    Anonym skrev 2012-01-09 19:28:27 följande:
    Nej varför ska du förstöra för dem för? De vill väl också tjäna pengar och ha ett drägligt liv och de skadar inte direkt någon!
    Fy för angivare!! 

Är väl självklart hon SKA anmäla.
  • 05091112
    Anonym skrev 2012-01-09 19:28:27 följande:
    Fy för angivare!! 
    Jo just för att de riktar in sig till minderåriga?
  • Anonym
    05091112 skrev 2012-01-09 19:32:30 följande:
    Jo just för att de riktar in sig till minderåriga?
    De kommer få tag på cigaretter ändå.
    Du kommer förstöra för dessa stackars människor och troligtvis förstöra deras inkomst. Hoppas du är nöjd när de sedan måste leva på soc. Sköt dig själv och skit i hur andra gör  
  • 05091112
    Anonym skrev 2012-01-09 19:36:53 följande:
    Du kommer förstöra för dessa stackars människor och troligtvis förstöra deras inkomst. Hoppas du är nöjd när de sedan måste leva på soc. Sköt dig själv och skit i hur andra gör  
    Men snälla nån du kan inte mena allvar?
    Det är väl inte MITT problem att de väljer att "leva på" (vilket jag inte tror de gör för de driver en "vit" affär på stället) svarta marknaden.

• exiteme
    Anonym skrev 2012-01-09 19:36:53 följande:
    Är det inte bättre att de skaffar ett lagligt jobb då istället?
  • Anonym
    05091112 skrev 2012-01-09 19:38:37 följande:
    Men snälla nån du kan inte mena allvar?
    Det är väl inte MITT problem att de väljer att "leva på" (vilket jag inte tror de gör för de driver en "vit" affär på stället) svarta marknaden.

Jo jag är allvarlig. Detta är lika illa som att smyga på sina grannar och anmäla för det ena och det andra.
    Hur vet du ens att det du tror sker verkligen sker?
    Nej du, angivare har jag inte mycket över för  
Svar på tråden Polisanmäla affär som säljer smuggelciggaretter?