• Buseimagen

Dop presenter?

Vi ska döpa vår dotter här i slutet av denna månad. Och nu börjar frågorna strömma in vad vi önskar oss till dottern i dop present...

Vad önskar man sig i dop present?
    Vi är inte intresserade av silverskedar och plåt ankor... Kan man önska sig vad som helst?

• Svar på tråden Dop presenter?
  • Ponny

En vin flaska som hon kan öppna när hon fyllt 18, något hon behöver? Lära gå vagn tex. En docka, man kan nog önska sej vad som helst. Min dotter fick kläder, leksaker, silver ramar, pengar, sparkonto.

• Minifer

Vi fick mycket böcker. Jättefina sagoböcker och astrid lindgren etc. Mycket uppskattat! Sparkonto fick dottern också, även det mycket uppskattat. Det blev en salig blandning av leksaker och kläder hon kan använda bums, samt saker att spara till vuxen ålder. Bland annat små jättefina silverburkar med texten "min första lock" och "min första tand" vilket jag gillade skarpt =)

• thegoddess

Vi önskade Astrid Lindgren väska full med hennes filmer som några la ihop till, barnkammarböcker, stol med namn, guldhalsband, fårskinnspläd , pengar på sparkonto

• maximum

Sonen fick mickis gröna krokodilbord sen har han fått en pall i jul och födelsedag, nu har han bordet och 4 pallar till.
    Han fick en trehjuling och andra fina leksaker och pengar sen önskade vi en enklare cd-spelare som han kan ha på sitt rum sen.
    Nu är han 3 år och lyssnar på sago-cd varje kväll. Vi önskade en billigare cd då barn har ju en förmåga att pillimojja på saker och ting, synd om något som är dyrt går sönder  

• thegoddess

Jag hade inte önskat guldhalsband till dottern så jag köpte det. Då hade min mor köpt det ! Hehe så jag fick pengarna tillbaka. Man gör nog som man vill.

• Buseimagen

En till fråga...
    Måste man öppna presenterna på dopet? Förväntar gästerna sig de eller gör man precis som man vill?

• Minifer
    Buseimagen skrev 2012-01-10 13:50:25 följande:
    En till fråga...
    Måste man öppna presenterna på dopet? Förväntar gästerna sig de eller gör man precis som man vill?
    Det tyckte jag var jättesvårt.Vi gjorde så att jag öppnade dem på dopet när folk drack kaffe, och sedan gick jag runt och tackade alla. Så vi gjorde inte en "show" av det, vilket ju kan vara rätt trist att titta på, men folk kunde gå fram och kolla på presentbordet vad barnen fått om de ville.
  • Buseimagen

Tack så jätte mycket för svaret! Hade inte ens tänkt att man kunde göra så. Kanon!

• thegoddess

Vi öppnade efter tårtan.

• Golvmoppen

Vi har köpt barnbord och 2st stolar som är målade genom Jamaprodukter, till våra barn i doppresent.

Bägge barnen har fått pengar på fondkonto, som kan bli ngt bra framöver tex körkortet.  Fått det av släktingar och kan ju fyllas på efterhand.

Tallriksset finns ju i olika modeller och former, med bestick. Sonen fick 2 olika uppsättningar.

Böcker som är klassiska och man kan ha långt upp i åldrarna.

• thegoddess

Vi fick bestickset och tallrikset som vi inte önskade få. Föredrar plastbestick och plast skålar. Visst är dom fina och nån gång kan vi väl använda dom när R inte slänger saker i golvet och så

Svar på tråden Dop presenter?