Hur många bjöd ni?
Hur många bjöd ni på ert/era barns dop?
Hur många bjöd ni på ert/era barns dop?
Vi var 40 på Almas dop och typ 15 på Heddas.
Vi bjöd bara släkten och våra närmsta vänner. Men eftersom både jag och killen har stor släkt så blev det omkring 80 personer trots att vi tog bort flera vänner som vi egentligen ville bjuda. Även om det är roligt med stor släkt så kan det vara lite jobbigt vid såna tillfällen :P
Vi bjöd åtta på första barnets dop och fem på andra barnets.
Den närmsta släkten, våra föräldrar och syskon och syskonbarn. Plus min mormor och min närmsta vän. Och en annan vän som spelade piano till oss. Ca 20 st.
Hoppsan...
Närmaste släkten och vännerna, vi var ca 40 stycken
Vi var ca 35, våra närmaste släktingar och några av våra vänner..
Själva tyckte vi att det kändes alldeles lagom..
Ska skriva inbjudningskort i morgon, det blir max 20 vuxna, 4 skolbarn som kommer plus 3 småbarn (under 5 år). Vi bjuder den närmsta släkten samt de vänner som bjudit oss på deras barns dop.
Närmaste familjen/släkten, ca 30 st.
Sitter och planerar lite nu. Om vi bjuder familjen, den närmaste släkten och våra närmaste vänner blir det 75 personer. Det känns ju för mycket. Men så tråkigt att välja bort exempelvis vänner. Eller vissa släktingar (redan urrensat ordentligt). Hur gör man? Vi har båda både stor familj och stor släkt... Känns som att 40 - 50 är mer lagom.
Vi kommer bli 90 pers på dotterns dop. Galet många men vi har båda stor släkt o vi träffas så sällan så det ska bli kul att ses.