• Anonym (lågavlönad)

Hur mycket har du/ni kvar på kontona när nästa lön kommer?

Vill att svaren baseras på en helt vanlig månad ,när allt är betalt!!!!!(utom sparande,för det finns ju i det som ev är kvar)  skriv gärna vad ni vill ha de pengar ni ev sparar till...(exvis..buffert,renovering,amortering,resor,vardagslyx mm)

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur mycket har du/ni kvar på kontona när nästa lön kommer?
  • Themis

Jag tror att du får göra en omröstningstråd då.

Dett har blivit ett quiz, alltså man måste kryssa i på båda frågorna för att få svara, och då blir det inte som du tänkte.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Anonym
    Themis skrev 2012-01-07 16:03:10 följande:

Dett har blivit ett quiz, alltså man måste kryssa i på båda frågorna för att få svara, och då blir det inte som du tänkte.
    Kul dock att man får fel svar på det man svarar =)
  • La Lola
    Themis skrev 2012-01-07 16:03:10 följande:

precis
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (lågavlönad)

ojsan...hur gör jag då?och det finns ju såklart inga rätt el fel...haha

• IsDimma

Fint att få det svart på vitt att det är fel på min ekonomi har runt 1000 kronor kvar att leva på, arbetslös, men har inga barn så det bör inte vara några problem.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Twins2

1 rätt av 2 möjliga, inte visste jag att att det var fel på min ekonomi

• Thaleya1

som familj har jag 0 eller minus. Men om jag bodde ensam så hade jag haft minst 10 000 plus varje månad.

• riboflavin

Vi ligger på några hundralappar var kvar varje månad,  men å andra sidan så avsätter vi pengar till sparande i början av månaden och planerar ekonomin utifrån vad som finns kvar.

Vi sparar till hus främst (men ny bil och båt är det som planeras i första hand). 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Bollen

hmm, brukar väl spara omkring 2000-3000 kr i månaden. Men det är väldigt olika. Denna månad köpte sambon ett par skidor för 3000 och då blir det inget till sparande. Månaden innan tog vi sparade pengar och köpte barnvagn till kommande bebis. Men i regel försöker vi spara 2-3000 som sagt. Vad vi ska ha dem till vet jag inte. Lite ska gå till när vi vandrar i sommar, lite är iaf bilen går sönder eller om hundarna blir sjuka och inte försäkringen täcker.  Sen ska jag snart vara mammaledig och då kommer vi få ca 2000-3000 mindre i månaden så då blir det nog inget sparande. 

• Anonym (Familj?)

Vad ska jag svara? Jag definierar mig varken som ensamboende eller som familj, var jag tvungen att välja skulle jag dock kalla mig för familj. Bor med make. Jag har ca 12-14.000kr kvar efter allt är betalt, min man har kanske 5.000kr kvar (vi har separat ekonomi, så jag har inte stenkoll på vad han har kvar).

• Wilman

En vanlig månad så har jag kvar 3000-4000 kr. Sambon brukar väl spara 3000 kr. Jag ska betala in skatt för enskilda firman och när det är gjort i maj så ska det sparas till en långresa i vinter.

Den här månaden är dock inte kul. Sambon tjänade 7000 kr mindre än vanligt och bilen pajjade så det blir nog inget sparande alls för min del. snarare minus.

• Anonym

Resor, vardagslyx och mindre renoveringar brukar köpas löpande och hamnar på den månatliga kreditkortsfakturan, där alla andra inköp (mat, kläder, andra nödvändigheter) också hamnar. Om jag räknar bort allt sånt så har vi mer än 15.000 kvar varje månad.

Svar på tråden Hur mycket har du/ni kvar på kontona när nästa lön kommer?