• alexander2011

vilken ersättning ger ni era barn?

jag tänkte höra vilken ersättning ni ger era barn och vilket som har funkat bäst sen vilken ni kanske rekomenderar. innan så har lillgrabben alltid ätit babysemps lemolac men sen receptet ändrades så blev den som en gröt/skummig kosistens så nu får han nan vilket än så länge funkat bra.
    såå vad ger ni? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 20:06
    såg att det såg lite konstigt ut men hoppas det funkar ändå

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken ersättning ger ni era barn?
  • MissEllie

Nan 1 HA har fungerat absolut bäst och jag har testat dem alla...vi bytte, kombinerade med magdroppar och dottern blev förbytt och inget magont!

• alexander2011

jag tycker att nans konsisten är suverän jämförst med sempers o än funkar det bra. peppar peppar, gick över långsamt till nan o idag är första dagen med enbart nan. han verkar bli mer mättare på nan. fler som tycker det. jag hoppas inte att det beror på att han inte tycker om det. vanligtvis äter han 265ml men sen vi började gå över så sparar han 40-80ml i flaskan.
    detta var anledningen oxå till varför vi bytta, att han ska bli mer mättare av nan sägs det 

• eliin89

Altehra (osäker på stavning) Sonen har varit överkänslig mot mjölkprotein sen födseln. Ska allergitestas 31 jan mot mjölk o ägg. Åt semper först, hann inte testa nan.

• Pinkflower880

Nan var det som funkade bäst. Gillar inte sempers konsistens, dessutom kräktes dottern mer av den och verkade få ont i magen. Nan ersättning och sempers gröt kör vi här hemma nu! :D

• alexander2011
    Pinkflower880 skrev 2012-01-05 22:34:21 följande:
    Nan var det som funkade bäst. Gillar inte sempers konsistens, dessutom kräktes dottern mer av den och verkade få ont i magen. Nan ersättning och sempers gröt kör vi här hemma nu! :D

konsistenten kan jag hålla med om, sempers var som nan innan o därför verkar denna bättre. gröt har jag inte prövat än men har iofs nestles gröt i skafferiet. ska bara se så hans mage accepterar ersättningen innan jag prövar
  • Lisa1977

Vi har kört med Baby semp lemolac sedan vi började och har alltid funderat över dess konstisens och skum. Nu har vi gått över till Baby semp lemolac 2 och den är mycket bättre.

• Muslimska mamman

Endast Nan Pro 1 eftersom det håller hans mage igång.

Umm Hafada = Blöjans mamma
  • Smulan 89

Har Neocate pga sjukdom i tarmarna hos min son. Neocate är bla till för barn som inte tål laktos och provas ut av läkare eller dietist.

• alexander2011
    Smulan 89 skrev 2012-01-06 16:05:23 följande:
    Har Neocate pga sjukdom i tarmarna hos min son. Neocate är bla till för barn som inte tål laktos och provas ut av läkare eller dietist.
    ok har aldrig hört talas om :S vet en bekant till mig som hade ett barn som inte tålde laktos om jag minns rätt o ersättningen kostade närmare 200kr förpackning :S
  • Smulan 89
    alexander2011 skrev 2012-01-06 20:16:52 följande:
    ok har aldrig hört talas om :S vet en bekant till mig som hade ett barn som inte tålde laktos om jag minns rätt o ersättningen kostade närmare 200kr förpackning :S
    Kostar 400 kr/förpackning. Fast vi betalar 120kr/utskick (det är 6 burkar i vårt fall).
  • Smulan 89
    Smulan 89 skrev 2012-01-07 12:37:26 följande:
    Kostar 400 kr/förpackning. Fast vi betalar 120kr/utskick (det är 6 burkar i vårt fall).
    Det finns säkert flera sorter för dem som inte tål laktos. Vår son tål laktos, men har Neocate för att den har mindre "bitar" i, dvs ersättningen är redan lite spjälkad för att hans tarmar ska kunna ta hand om maten bättre.
  • sahara sahara

På neo fick hon NAN (och donerad bröstmjölk), men så fort vi kom hem bytte vi till Hipp. Hon åt 1:an tills hon slutade med ersättning - vi provade 2:an ett litet tag, men gillade inte den.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Älskarlivet
    Veladis skrev 2012-01-11 20:57:51 följande:
    Finns NAN pro och NAN ha i vanliga butiker?

Ja det finns det:).
Svar på tråden vilken ersättning ger ni era barn?