• JoWiAn

Sjukskrivning föskola

Jag har foglossning som bara blir värre och värre. Jobbar på förskola. Nu hör man skräck exempel där försäkringskassan inte godkänt sjukskrivningen....

Du som jobbar på förskola och haft foglossning: Blev din sjukskrivning beviljad?

Människor med andra yrken får oxå gärna svara hur det gått för er. 

• Svar på tråden Sjukskrivning föskola
  • Coyote

Jag har inte varit med om det själv, men jag har kollegor som inte blivit beviljade mer än 50 procent och dessutom fått höra att heltid blir man bara beviljad om man sitter i rullstol...

• JoWiAn

Sjukt ju!!! Jag har ont när jag går upp ur gen och skulle jag jobbat 4 timmar så hade nog rullstol varit ett alternativ. Fattar inte hur dom tänker. Kan ju dessutom bli bestående om man "trotsar" det!

• Alice o jag

Jag arbetade heltid på småbarnsavd fram tills en vecka före beräknad förlossning. Min BM sa att det inte var lönt att ansöka om havandeskapspenning. Hade sjukt mkt foglossning. Grät på kvällarna när jag kom hem från jobb, och kunde knappt röra mig när jag väl lagt mig ner. 
    Men en arbetskamrat fick igenom havandeskapspenning, så denna gången ska jag iaf söka om det. Det är väldans tungt att jobba på småbarn (som jag gör igen) och vara gravid.  

Svar på tråden Sjukskrivning föskola