• daizy

Angelcare Andningslarm

Jag är inne på att köpa ett Angelcare AC401 Andningslarm. Vet att det inte är jätteviktigt då PSD är ovanligt men jag vill känna mig ännu mer trygg på natten, vilket jag inte gör just nu.

Nu undrar jag, är det någon som testat det? Är ni nöjda?

Och vad gör man egentligen om det larmar? Tar upp barnet så att det börjar andas igen? Kanske är tröga frågor men jag vill veta hur bra det egentligen är. Och falsklarmar det någon gång?

• Svar på tråden Angelcare Andningslarm
  • MammaMia14

Hejsan 

Jag har en Angelcare, dock inte AC401 utan AC1100 som är både video, ljud och andningslarm och är jättenöjd med den. Jag tänkte väl ungefär som du att PSD inte är så vanligt men det kändes ändå skönt att ha den där lilla extra tryggheten och inte gå och titta till lillan stup i ett bara för att se att hon sov bra. 

Våran babyvakt fungerade så att om vår dotter inte andades eller rörde på sig under 15 sekunder så kom det ett litet pip som skulle göra att om hon bara sov extra djupt så "vaknade" hon till tillräckligt för att börja andas. Om hon inte vaknade till av det pipet så larmade larmet ordentligt efter 5 sekunder.

Jag kommer ihåg att det första pipet hörde jag larma kanske 6 gånger under första 1,5 månaden och larmet larmade ordentligt en gång. Så då var jag riktigt tacksam att jag hade larmet. Det kan ju varit ett fellarm men det var som om hon verkligen tog ett extra djupt andetag när jag kom och tog upp henne så jag var ordentligt glad att ha larmet.  =) Utom dom här gångerna har larmet inte larmat alls, (Förutom om vi tagit upp henne från sängen och gått ifrån utan att stänga av babyvaktern :P hehe)

Så jag är riktigt nöjd med angelcare. Det var också skönt att ha både babyvakt och andningslarm i ett så man slapp böka med två apparater. =)

Svar på tråden Angelcare Andningslarm