Hjälp att få att få barn utomlands!
Hej
SWE som är bäst på det mesta men inte att få hjälp att få barn, mycket märkligt.
Vi har haft svårt att få barn, vi började 2004 och först 2008 fick vi barn. Gick igenom alla undersökningar men svaret blev Oförklarigt barnlös. Sedan försökte vi med insimination och IVF i SWE utan resultat. Sedan sökte vi hjälp utomlands, där undersökningar visade att vårat problem kan vara min immunförsvar. Första IVF gav resultat direkt vi fick barn. Sedan en försök i SWE utan resultat som vanligt. sedan provade vi IVF utomlands igen av frysta ägg som vi hade kvar och den gav resultat. Sedan gjorde vi även försök nr 3 i utomlands, blev gravida men fick missfall. MAO det finns att hämta hjälp utomlands eftersom de medicinerar vid IVF behandling annorlunda än de gör i SWE.
Vill du veta mer om det fråga på, det finns hjälp att hämta.
Själv känner jag mig bara besviken när jag har varit i kontakt med läkare här efter mina lyckade behandligar i utomlands och har velat få samma behandling för att öka möjligheten att bli gravid men det har jag blivit nekat til i flera privata kliniker i SWE och det tycker jag är mycket dåligt. Sista IVF som jag gjorde här kände jag mig helt lurad på pengar för att jag mådde riktigt dåligt under behandligen och magen blåste upp och det gjorde jätte ont och har man flera IVF att jämföra med då vet man ju hur det ska kännas, det ska inte göra ont vid en IVF behandling.
Lycka till med alla försök nu och hoppas att 2012 är ett bra år som ger resultat.