• Svar på tråden Någon som använt syntetiskt löshår ?
  • wertym

Jag beställde det på nätet en gång för att jag hade lite sämre ställt just då och NEJ det är verkligen ren skit.
    I alla fall det jag köpte. Det var helt ok i början, men det trassla sig en hel del och skulle man borsta löshåret så blev det som en gammel peruk.

Ska du ha det till vardags så nej, ska du ha det till enstaka tillfällen så helt ok. :)

• MissEllie

Lägg till annars kommer du se ut som Barbie. Fejkat och trassligt!

Jag använder great lenghts och är oerhört nöjd. Det är riktigt indiskt hår och det syns inte att det är extentions.

• Helen 1984

Jag ska bara ha det till enstaka tillfällen, i detta fall ett bröllop. Men är ju kul om man kan använda det fler gånger, och då kanske man ska lägga lite mer.

MissEllie skrev 2012-01-04 14:51:44 följande:
    Lägg till annars kommer du se ut som Barbie. Fejkat och trassligt!

Jag använder great lenghts och är oerhört nöjd. Det är riktigt indiskt hår och det syns inte att det är extentions.

Var hittar man det ?
  • NathalieFri

Verkligen inte! 

Jobbar själv med hår och förstår inte ens varför syntet säljs längre, det ser jätte falskt ut, sådär barbie aktigt, och efter 1 gång så ser det ut som ett fågelbo.

Nej bättre att lägga ut ett par hundra lappar extra, där du får äkta remy hår som du kan använda hur många gånger du vill, det är verkligen värt det.  www.Rapunzelofsweden.se   , deras hår är remy och jätte bra, till helt ok pris.  

kram 

• MattiasFru

Hade syntet som clips och hade i det bara vid vissa tillfällen och då ofta i frisyrer, tyckte att det var helt okej och fick bara bra kommentarer. Dock är ju livslängden inte speciellt lång.

• Helen 1984
    NathalieFri skrev 2012-01-04 15:19:09 följande:
    Verkligen inte! 

Jobbar själv med hår och förstår inte ens varför syntet säljs längre, det ser jätte falskt ut, sådär barbie aktigt, och efter 1 gång så ser det ut som ett fågelbo.

Nej bättre att lägga ut ett par hundra lappar extra, där du får äkta remy hår som du kan använda hur många gånger du vill, det är verkligen värt det.  www.Rapunzelofsweden.se   , deras hår är remy och jätte bra, till helt ok pris.  

kram 

Har kollat lite på deras sida, hur noga är det att man använder deras "speciella" schampo osv? Hur länge håller det om man använder det vid tillfällen där man ska på fest och liknande?
  • Risifrutti

Jag tycker syntet är fint... och det jag har ser väldigt äkta ut också.

Iförsig brukar jag inte ha i så mycket utan endast 1-2 clips. Folk tror alltid att det är mitt eget, ingen har någonsin frågat om jag har löshår utan endast sagt att mitt hår är väldigt tjockt, silkigt och vackert (tjockt tack vare löshåret haha) :)

• Helen 1984

Det är säkert olika beroende på var man köper det kan jag tänka mig. Var har du köpt ditt?

• sukiojag

Jag jobbar oxå som frisör, o nu till nyår var det en kund som hade med sig eget clips-hår från tajMahal, o jag blev väldigt positivt överraskad hur bra det kändes, hon hade betalat 700 för färdigsytt, o det är verkligen inte mycket för remyhår! Men jag vet inte om dom har webshop om du inte bor u sthlm. Men ja, det är värt det :) lycka till!

• Karriis

Har haft både syntet och äkta, syntet är riktigt värdelös, formas inte efter det naturliga håret utan ser ut som en duk man har hängt dit.
    Äkta är förvisso dyrare, men helt klart 110% bättre!

• Helen 1984

Det lutar åt att jag köper äkta, så kan man ha det lite längre. 890 kr är ju inte jättefarligt tycker jag inte.

• Bollie

Köper So.Cap hår, mycket naturligare och får självfall precis som det egna håret.

• Helen 1984

Är det någon som vet hur mycket man behöver ? Var går "gränsen" för att man behöver 2 set? Någon som vet ?

• Betty Ballbreaker

Jag skulle beställa hår på träns och clips från rapunzelofsweden. Det håret som finns på ett träns räcker gott och väl. Sen klipper du hårtränset i lagom bitar (jag brukar klippa bitar som räcker från öra till öra) och syr fast clipsen i det med vanlig nål och tråd. Busenkelt! Detta blir det mest ekonomiska alternativet!

• Bollie

Eurosocap har rea på sina clip ons just nu.

Svar på tråden Någon som använt syntetiskt löshår ?