• Baby Doll

Föda för tidigt igen, när man fött prematurt inann???

Jag undrar om ni har någon erfarenhet kring detta: OM (!!) jag skulle bli gravid igen, skulle jag då föda prematurt igen, eftersom jag gjort det tidigare? Jag fick 4 barn under TVÅ år. Dottern kom i vecka 38+5 Andra dottern i V 34+3 Och tvillinganr ai vecka 30+3 Vet inte varför dem kom tidigare, jag började bara öppna och vattnet gick :/ www.mybabydolls.blogg.se

4 barn på 2 år, kom och kika in hos oss!
  • Svar på tråden Föda för tidigt igen, när man fött prematurt inann???
  • anju79

Enl min bm är risken högre. Hur mkt vet jag inte. Min 1:a kom i v 36+0 o 2:a i v 34+5

• sanning och konsekvens

ca 15% högre risk än normal grav. Har du haft streptokocker som faktor så får du lämna prov från ca vecka 22.
    Att få prematur har inte alltid en förklaring.
    Min nr 2 var prematur och jag väntar nr 3, inga speciella extra kontroller mer än vul.  

• anju79

Började läcka fostervatten, ingen visste varför för alla prover osv var bra. Fick extra kontroller med barn 2.

• Muslimska mamman

Har det varit förlossningar som startat av sig själv då eller katastrofsnitt?

• knäppisen

Mina förlossningar har också bara startat av sig själva. Jag fick höra att vissa kvinnor bara "är" såna, att de inte kan gå en graviditet hela vägen ut. Jag blev kollad oftare andra gången men det hjälpte inte. Har fött i v 33+5 och v 29+0.

• mamma mia maria

Hej, jag har en prematurdotter som är född 1,5 mån för tidigt. Det finns inget som säger att nästa barn oxå ska bli för tidigt född. Så länge du inte har nån anledning som tex, havandeskapsförgiftning, inflammation eller nån annan sjukdom. Om man har det så följer de upp din nästa graviditet så de kan försöka stoppa att den kommer tidigt. för vissa är det bara så att man föder för tidigt utan anledning.

Svar på tråden Föda för tidigt igen, när man fött prematurt inann???