Är din son omskuren?
Hur gammal var han i sådana fall?
Hade ni bestämt det redan innan han föddes eller bestämde ni det senare?
Hade ni någon form av fest?
Hur gammal var han i sådana fall?
Hade ni bestämt det redan innan han föddes eller bestämde ni det senare?
Hade ni någon form av fest?
Nej, men min bror och brorson är. Min bror omskars av medicinska skäl när han var 16 år. Hans son är omskuren av vad jag skulle kalla kulturella skäl.
Nej verkligen INTE. kommer inte låta göra ett sånt ingrepp heller om jag inte måste pga medicinska skäl.
Nej det är han inte men jag börjar misstänka att hans förhud är för trång då han säger att hela snoppen "blåser upp" och kisset sprutar överallt när han kissar. Hans pappa hade för trång förhud och är omskuren så han kanske har ärvt det :( Jag vill verkligen inte för jag tycker inte man ska hålla på att skära i snoppen på små barn MEN ibland måste man ju tyvärr :(
Min ena son är det, inte min andra. Den äldre fick vi inte omskära av läkaren pga medicinska skäl.
Ett övergrepp att skära av kroppsdelar från barn om ej av med skäl. Skäms på er.
Nej absolut inte!!!
Nej, finns ingen anledning att skära bort förhuden på dom.
Vi var tvungna att operera sonen då han var två år pga upprepade infektioner pga trång förhud, han är skuren längs med snoppen, man har inte tagit bort någon förhud utan bara gjort större plats.Med tanke på hur ont han hade i flera dagar efteråt när han kissade så kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan vilja utsätta sitt lilla oskyldiga barn för en omskärning frivilligt, det är dags att börja tänka om. Religion handlar väl ändå inte om hur snoppen ser ut utan hur den utövas. En lagändring vore på tiden i Sverige.
Anledningen e väl att fanatikerna gör det på köksbordet med smärta o infektioner hos det oskyldiga barnet annars... Hemskt i vilket fall, vilka dumheter folk ursäktar m religion...
Förr i världen gjorde man omskärelse pga hygieniska skäl, man hade inte tillgång till vatten på samma sätt som nu och för att förebygga infektioner utövade man detta ingrepp.
Men nu för tiden behövs ju verkligen inte det, så jag förstår inte varför de ska envisas med det.
Vi var tvungna att operera sonen då han var två år pga upprepade infektioner pga trång förhud, han är skuren längs med snoppen, man har inte tagit bort någon förhud utan bara gjort större plats.Med tanke på hur ont han hade i flera dagar efteråt när han kissade så kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan vilja utsätta sitt lilla oskyldiga barn för en omskärning frivilligt, det är dags att börja tänka om. Religion handlar väl ändå inte om hur snoppen ser ut utan hur den utövas. En lagändring vore på tiden i Sverige.
Min kille är, också för han tyvärr var tvungen och inget han ville. Hans förhud var skadad vilket är rätt vanligt.
Förstår inte hur man kan utsätta ett barn för det