• qouix

HJÄLP MIG! Håret växer nu BARA inåt... !?!

Snälla hjälp mig finna en lösning på dettta enormt irriterande problem!

Enda sedan jag fick barn, nu för 8 månader sedan så verkar alla små hårstrån som växer på min kropp, (på benen, under armarna o bikini) de växer inåt!!

Köpte RFSU:s mot inåtväxande hårstrån, mm jo 70 :- för en liten tub som räcker typ 1 vecka till allt som den ska smörja, och ändå så hjälper den bara lite grann, men många hår växer fortfarande inåt.

Försökte att inte raka/vaxa/epilera/plocka/pilla alls och då försvinner ju problemet efter typ 1 månad, men jag vill liksom inte gå runt som chewbacca heller...
    När jag har pausat 1 månad, och sen epilerar eller rakar så går det typ 4 dagar, sedan ser hela jag ut som en spetälsk med prickar o sår och bulor där håret ligger under...helt hopplöst!

Behöver jag läkarvård? Ska jag behöva spara ihop till laser (och som mammaledig lär det ju ta ett tag) eller är det såhär för alla?

Fungerar dessa typ Weet hårborttagningscremer? Finns det någon husmors/mirakelkräm som kan hjälpa mina efterblivna små hår ut i ljuset?

• Svar på tråden HJÄLP MIG! Håret växer nu BARA inåt... !?!
  • Emmeliina

Antiningen hade jag gått till en salong och hört med dem om dem kan hjälpa dig. Eller till läkare. Mycket bättre än att experimentera om det nu gör ont också.

• Nintendo

Oj, det där låter jobbigt! Jag hade definitivt gått till läkaren. Finns kanske receptbelagda mediciner som kan hjälpa.

• Themis

Förmodligen är det väl något hormonellt, men du kan ju alltid testa att hjälpa hårväxten på traven med hud/hårtillskott.

Hälsokostbutikerna brukar ha kombinationsprodukter för det.

Epilering är också helt olämpligt för vissa personer. En vän till mig fick allvarliga infektioner i hårsäckarna av det så hon måste få antibiotika och har blivit förbjuden av läkare att använda epilator nånsin igen (!).

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Toppen9

Det blir inte bättre om du använder skrubbhandskar och skrubbar bort gammal hud emellanåt?

• qouix
    Toppen9 skrev 2012-01-01 22:34:20 följande:
    Det blir inte bättre om du använder skrubbhandskar och skrubbar bort gammal hud emellanåt?
    Njae, skrubbar benen med en skitbra scrub från lancome men vet inte riktigt om det gör någon skillnad, lite kanske. Men även om det är som grus i den så tar den inte riktigt, fantiserar ibland på att ta bandslipen och gå lös men tror inte det blir så mkt snyggare! Flört

Men ingen som vet om weet's krämer fungerar? 
  • qouix
    qouix skrev 2012-01-01 23:06:05 följande:
    Men ingen som vet om weet's krämer fungerar? 
    ja, "veet" heter det visst..
  • qouix

Hittade detta på youtube, shiit om detta fungerar, jag har alltid rakat eller epilerat, med detta verkar håret med dö ut o trilla av, och då kanske det inte blir samma avbitna arga hårstrå som annars ligger kvar under huden och irriterar..

Någon som har erfarenhet av detta??

">

">

• vikarien
    qouix skrev 2012-01-01 23:21:10 följande:
    Hittade detta på youtube, shiit om detta fungerar, jag har alltid rakat eller epilerat, med detta verkar håret med dö ut o trilla av, och då kanske det inte blir samma avbitna arga hårstrå som annars ligger kvar under huden och irriterar..

Någon som har erfarenhet av detta??

" target="_blank">

">

På mig har inte ett enda hårstå försvunnit med kräm!
  • qouix
    vikarien skrev 2012-01-01 23:26:15 följande:
    På mig har inte ett enda hårstå försvunnit med kräm!
    va skumt..... för denna väldigt håriga mannen får ju riktigt "silkes-lena" ben... 
Svar på tråden HJÄLP MIG! Håret växer nu BARA inåt... !?!