• Anonym

Överdos, inte prata om???

Min vän dog i en överdos, nu vill hennes familj mörka dödsorsaken för att det inte ska "bli snack". Jag tycker det är kränkande, respektlöst mot den döde och har inte för avsikt att ljuga. Det räcker med all förnekelse av missbruket hon själv o de nära ägnade sig åt under hennes levnad. Vad tycker ni? Det är säkert alltför vanligt....

• Svar på tråden Överdos, inte prata om???
  • FruNaftra

På vilket sätt försöker de mörka?
    Människor i sorg behöver ta en bit i taget och just nu är det kanske jobbigt nog att acceptera dödsbudet. Ge dem tid.

• Anonym

Genom att uppge en kroppslig dödsorsak ej kopplad till missbruk

• Anonym

Nej inte när vi pratar men de kräver att jag utåt ska säga en annan dödsorsak och de säger en annan själv också till andra, inte till mig, jag vet ju.

• FruNaftra

Din väns familj kan ju inte hindra dig från att prata om din sorg med dina vänner. All respekt åt de sörjande, men vissa saker kan de inte bara styra.

Min vän tog sitt liv för ett tag sedan och det hade varit omöjligt att inte prata igenom det. Din väns familj kan inte styra hur du ska ta dig genom sorgen. Låt dom inte trampa på dina känslor.

• ThereseLLL

Respektera familjen! De kommer ha en lång kamp framför sig. De säger det när de själva är redo. Kom ihåg, de har förlorat ett barn, syskon. De ska sitta vid matbordet med en plats tom för alltid. Du var en vän..

• Anonym (Varit där)

Det är inte så enkelt. I mitt fall; Dels var vi så nära familj man kan komma, men också en ovanlig familjebild som är svår att förklara. Dels är det barn inblandade som jag inte ville ska leva på en lögn, barn där hon var deras närmaste efter oss föräldrar.
    Vi sa som det var till vår familj o våra nära vänner, men också som det var ang att inte sambon ville sprida det.
    Det har gått bra vad vi vet.

Svar på tråden Överdos, inte prata om???