• Anonym (Aj)

Enormt tryck nedåt! Hur började det för er?

Har inte sovit en blund inatt pga ett enormt tryck nedåt som gjort ont som bara den!! Idag är jag grymt öm och har ont i hela magen och "mellan benen" .. Får sd som känns en del men hanterbart och de är inte regelbundna. Hur började förlossningen för er? Jag är i vecka 37 och bebis har varit fixerad sedan v. 32..

• Svar på tråden Enormt tryck nedåt! Hur började det för er?
  • kajsalisa

Kände inget innan vattnet gick 41+1.

• Ettantian

Mina började med värkar, första tjejen med oregelbundna värkar i v. 36 och andra tjejen med regelbundna värkar direkt i v 37. Lycka till när det än är dax.

• Anonym (Aj)

Du kände inte nåt liknande som jag? Trycket nedåt och så menar jag..

• Ettantian

Med bebis nummer 2 minns jag att jag hade ett enormt tryck neråt men då gick allt också mycket fortare.

• Mama Jessie

Jag kände inget innan mitt vatten gick i v38, efter det fick jag värkar med tryck nedåt, några timmar senare är han ute:)

• Anonym (värk)

Min började med värkar några dagar innan bf, tycker kom vid krystningar.

Dock hade jag ett otroligt tryck ner några veckor innan jag födde, trodde huvudet skulle komma ut och kunde inte sitta knappt sista dagarna.

• vattumannen

Jag hade tryck nedåt i några dagar som första symtom! Sedan oregelbundna värkar, en liten ljusrosa blödning. Födde sonen i 37+6.

• Anonym (Aj)

Nu har jag börjat få sammandragningar med 5 minuters mellanrum. De gör inte svinont men de känns en hel del, kan inte förklara smärtan/känslan, det är obehagligt plus att det trycker nedåt samtidigt.. känner mig illamående och snurrig som tusan också.

• Mama Jessie

Då är det nog på gång då:). Lycka till!

• Anonym (Aj)
    Mama Jessie skrev 2012-01-01 18:32:14 följande:
    Då är det nog på gång då:). Lycka till!
    Hoppas det! Börjar dock tvivla på det är "riktiga" värkar då de inte gör så himla ont..Mina sd känns, men går inte riktigt att beskriva hur de känns. Får avvakta och se, för vissa känns det ju inte lika mycket vad jag förstått., ävn om det är hyfsat ovanligt =P hehe...

(äckelvarning) har skött magen 3 ggr idag, och tycker fortf att jag känner mig nödig ibland..
Svar på tråden Enormt tryck nedåt! Hur började det för er?