• mariatjejen77

Hur gör Hovet om Vickans barn är "defekt"?

Snart 2012 och då ska ju vår kronprinsessa få sitt första barn.
    Men en sak som jag och min kille och som jag även dryftat med mina kollegor på jobbet är hur Hovet gör om kronprinsessans barn skulle visa sig ha en sjukdom eller downs syndrom eller annat fysiskt eller psykiskt handikapp som gör personen oförmögen att en gång i framtiden ta över tronen. För det är ju så att barnet ju blir Sveriges tronföljare.
    Hur tror ni Hovet agerar vid ett sånt läge? Kommer barnet att bytas ut på BB mot ett annat "friskt" barn som fötts av en annan kvinna men som inte kan ta hand om sitt barn och som är beredd att adoptera bort sitt barn och därmed kan Hovet hålla god min utåt och visa upp ett "friskt" barn.

De flesta jag har pratat med är rätt övertygade om att Hovet nog är så kallsinniga att de faktiskt gör så - ser till att det blir ett friskt barn som visas fram om det nu skulle vara så att Vickan och Daniels barn är "defekt".

• Svar på tråden Hur gör Hovet om Vickans barn är "defekt"?
  • Kimona

Hon väntar tvillingar väl? Den andre kanske får ta platsen? vet inte

• Miss Cee

Skulle tro att det säger mer om er än om Kungahuset.

Nej, jag tror inte att de byter bort något barn. Det troliga är väl att man skjuter den frågan på framtiden och ser om barnet som vuxen kommer att orka med den ansträngning som ett sådant liv är, och att annars kommer man gemensamt bestämma att ett annat barn/kusin tar över ansvaret. Och om barnet vill, klarar och orkar med, så existerar ju inte problemet.

• phillipha
    Miss Cee skrev 2011-12-31 23:41:13 följande:
    Skulle tro att det säger mer om er än om Kungahuset.

Nej, jag tror inte att de byter bort något barn. Det troliga är väl att man skjuter den frågan på framtiden och ser om barnet som vuxen kommer att orka med den ansträngning som ett sådant liv är, och att annars kommer man gemensamt bestämma att ett annat barn/kusin tar över ansvaret. Och om barnet vill, klarar och orkar med, så existerar ju inte problemet.

• Snöviolen

Om det skulle vara så, tror jag att det kommer bli det andra barnet som blir tronarvinge och om hon inte får flera barn, så blir det nog Carl-Philips  första barn som  ärver tronen.
    Fast att Vicktoria skulle få ett sådant barn är nog mickroskopiskt att det skulle hända. De kollar nog sådant jäkla noga.

• Tigerliljaaa

hm jag tror faktiskt inte att de skulle byta barn snacka om kris när en sån sak läcker ut... tror snarare att de om det var möjligt skulle dölja det isf och att barnet sen "avsäger" sig sina uppdrag alternativt att dem går ut med det och sen startar någon fond i barnets ära.

• Jättekul

Men tror du på det själv? I vår moderna tid. Att man skulle "gömma" undan ett t ex utvecklingsstört barn?

• Nyfiken gul

men det var det dummaste resonemang jag nånsin hört! Byta ut ett barn?  Jag hoppas ni skämtar. Så länge som Victoria och Daniel har väntat på att få sitt efterlängtade barn så tror jag INTE dom skulle få för sig något så urbota korkat att byta ut sitt barn. 

OM det skulle vara så att barnet inte kan ärva tronen pga sjukdom eller det kanske rent av dör så är det ju nästa barn i ordningen som i så fall tar över - får dom inga fler barn så är det ju prins Carl Philip som tar över som ju står nästa i tur.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tigerliljaaa

sen å andra sidan vad är det som säger att ett barn inte skulle kunna ta över tronen bara för att det är någonting som går utanför normal-ramen?

• Nyfiken gul

vi får inte glömma bort att det faktiskt finns reglerat laglit  i successionsordningen vem som tar över tronen och när.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Miss Cee

För Kungahuset har ju verkligen en historia av att mörka sina "defekter". Jag menar tänk om någon i kungahuset hade haft anorexia, dyslexi eller något annat, då hade de ju troligen mörkat det eller gömt undan personen. Kanske fejkat att personen dog, eller hyrt in en "body-double...

Eller hur var det nu...

Svar på tråden Hur gör Hovet om Vickans barn är "defekt"?