• bebis86

havandeskapspenning vid arbete på bensinstation?

Några som fått havandeskapspenning för att arbeta på bensinstation? Jag tänkte söka då det börjar bli jobbigt att arbeta långa pass där man står och springer runder hela dagarna, lyfter tungt, mår illa av starka rengöringsmedel, kör tung skurmaskin osv. Ensamarbete på tidiga morgnar och sena kvällar är inte heller någon hit.

Någon som fått avslag?     

• Svar på tråden havandeskapspenning vid arbete på bensinstation?
  • bebis86

Ok kan vara bra att veta :) allt handlar väl om att skriva utförligt vad jag förstått det som.

• fuchsian85

Ja, både jag och min chef beskrev noggrant hur en arbetsdag ser ut. Han skrev även med någon grej i sin som jag hoppade över att skriva i min.
    När har du bf? Våran son kom till världen på juldagen! :)

• bebis86

Jag har Bf 28 april och tänkte skicka in papperna i januari efter att jag varit hos BM och fått moderskapsintyget. Min chef kanske inte skriver lika bra som en annan. Det är det jag är rädd för, att jag kan få avslag för det.

• fuchsian85

Min bm skrev ut mitt moderskapsintyg redan på inskrivningen eftersom jag skulle söka hp.
    Kan du inte prata med din chef då, det ligger ju i deras intresse också att du får gå hem. Det är ju inte bra för dem heller att ha en anställd som inte klarar av att utföra sitt jobb!
    Vilken kedja tillhör du?

• bebis86

Har skickat in papperna och får nu se om man blir beviljad eller inte!

Svar på tråden havandeskapspenning vid arbete på bensinstation?