• Rhoda Horswunce

Hjälp! Blå cocktailklänning - vilka skor?

Vi ska ut och äta imorgon. Min man ska ha kostym och jag har hittat en mörkblå cocktailklänning i chiffong som jag vill ha, men vad ska jag ha för skor och vilken färg ska de vara? De enda jag har som passar är svarta pumps med öppna tår, typ som de på bilden, men funkar det mitt i vintern och är svart ok till mörkblått? Jag undrar även vad jag ska ha för strumpbyxor - beiga eller svarta?

4.bp.blogspot.com/-dwxs6JsU4uU/Td6imTVx7kI/AAAAAAAADMA/Woa3NtG2F24/s640/pumps.bmp

• Svar på tråden Hjälp! Blå cocktailklänning - vilka skor?
  • kvinnlig47

Jag skulle ha valt antingen snygga, höga svarta stövlar eller svarta "vanliga" pumps. Ha en trevlig kväll!

• Lacey

Personligen tycker jag svart och mörkblått är det värsta som finns. Bruna eller beige skor till mörkblått, eller något färgglatt som rött

• La Lola

Vilka skor du har inomhus spelar ju ingen roll men nog tar du väl några snygga stövlar utomhus?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lacey
    La Lola skrev 2011-12-30 16:53:02 följande:
    Vilka skor du har inomhus spelar ju ingen roll men nog tar du väl några snygga stövlar utomhus?
    Det är ju inomhus på festen som är det viktiga, då man ska vara snygg jue!
  • Rhoda Horswunce
    La Lola skrev 2011-12-30 16:53:02 följande:
    Brukar man göra så? Att man har stövlar utomhus och sedan byter om på restaurangen? Det verkar jobbigt, då får jag ju ta en jättestor handväska för att få plats med skorna. Obestämd
    Lacey skrev 2011-12-30 16:49:52 följande:
    Personligen tycker jag svart och mörkblått är det värsta som finns. Bruna eller beige skor till mörkblått, eller något färgglatt som rött
    Hmm, ja det har du kanske rätt i. Testade med röda pumps nu och det blev jättesnyggt, men mina ben ser snyggare ut i de svarta. Får se hur jag gör.
  • LillaMysan89

klart du kan! svart passar till allt! :) skulle nog välja ett par hudfärgade strumpbyxor om klänningen gick ner till knäna eller längre men ett par svarta om den slutade mitt på låret :P men är smaksak funkar med vilket som :)

läängtar <3
  • La Lola
    Lacey skrev 2011-12-30 17:07:02 följande:
    Det är ju inomhus på festen som är det viktiga, då man ska vara snygg jue!
    Jamen....vill man få sina pumps förstörda utomhus?
    Det vill inte jag.
  • La Lola
    Rhoda Horswunce skrev 2011-12-30 17:10:28 följande:
    Brukar man göra så? Att man har stövlar utomhus och sedan byter om på restaurangen? Det verkar jobbigt, då får jag ju ta en jättestor handväska för att få plats med skorna. Obestämd
    Lacey skrev 2011-12-30 16:49:52 följande:
    Ja det skulle jag göra.
    Och jag skulle ta en vanlig påse.....
  • Lacey

Så som vädret är i denna del av landet där jag bor, så kan man utan problem ha pumps utomhus.
    Rätt vanligt annars att man har finskor med sig i väska och byter om.

Ta de skor du känner dig bekvämast i!

Och nej, svart går inte till allt. Funkar till klarblått men inte till marin eller mörkblått, fungerar inte heller till brunt.

• principessan

Jag hade valt silver eller gråa skor.

Svar på tråden Hjälp! Blå cocktailklänning - vilka skor?