• HelHel

Volvo v70 -01 Luktar bränt efter körning..

Som sagt så stinker det och luktar rejält bränt ungefär som bränt gummi när vi kört bilen.. Har nog lokaliserat det från bakdäcken, de är rejält varma när man närmar sig med handen.
    Är det bromsarna eller vad?  

• Svar på tråden Volvo v70 -01 Luktar bränt efter körning..
  • Bjarn

Är fälgarna varma så är det definitivt bromsen som ligger emot.

• Loncelot

Bromsklossarna kankse behöver bytas min svärfar har det problemet i dagsläget iallafall inte kul.

• HelHel

får bli en verkstad på måndag.. Är det dyrt att fixa tror ni?

• Loncelot
    HelHel skrev 2011-12-30 15:59:27 följande:
    får bli en verkstad på måndag.. Är det dyrt att fixa tror ni?

Om det är bromsklossarna som är utnötta så kan det väl gå på en runt,, hmm när jag bytte på vår bil hade jag hjälp av en vän så kostade bromsklossarna ca 500-1000kr (ej säker ej över 1000  för 4st har jag för mig sen kommer arbetet på verkstaden om du inte har någon som kan göra det gratis.

Bromsklossar tar ingen tid att byta ut så skulle inte tro att det går på mer än 2000kr
  • LRA

Det är inte bromsklossarna, det är definitivt bromsoken som kärvar. Dessa brukar dessutom gå hand i hand så börjar ett kärva så kärvar snart de andra med. Man kan antingen köpa reparationssats, slipa lite och greja det själv, inte så dyrt, samt givetvis byta klossarna eller så lämnar man på verkstad och de bytar ut oken och det hela blir mycket dyrare!!

• HelHel

Jag kan inget om bilar och inte mannen heller så det får bli en verkstad helt enkelt..

Svar på tråden Volvo v70 -01 Luktar bränt efter körning..