• Oh yes

Första mens efter förlossning = blodbad

Hej!

Min son är snart 6 månader och för några dagar sen fick jag min första mens och det fullkomligt forsar av mig. Kan int ekomma ihåg att det var så här förra gången.
    Är det normalt att blöda så otroligt mycket? Får byta en gång i halvtimmen för att vara säker på att inte blöda genom. Lite småjobbigt

• Svar på tråden Första mens efter förlossning = blodbad
  • JQs

Det var så för mig med, blödde sjukt mycket men min förlossnigsläkare sa att det var helt normalt...

• Momalicious

Så var det för mig med. Eller kanske inte SÅ mycket men det var mycket mer än vanligt.

• Flickan och kråkan

Så var det för mig med efter första barnet. Även för mig kom den forsande efter 6 månader. Blödde mycket mer än jag brukade och i två veckor höll eländet på. Efter förlossningen med tvåan så var första mensen rätt normal.

• Trident5678

Så har det blivit för mig efter andra barnet. Det första dygnet av mensen känns termen "blodbad" väldigt passande. Sedan avtar blödningen, tack och lov, ganska snabbt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Första mens efter förlossning = blodbad