• millimojjan

Tillsvidareanställning i v 6

Hej!
    Jag fick tillsvidareanställning veckan innan julledigheten. Jag är jätteglad för det, men det var inget jag räknade med. Jag var då i vecka 6 ca. Jag talade inte om att jag var gravid. Jag har flera missfall bakom mej, även i denna graviditet då det var två från början (var på vul för jag hade känningar i magen efter mf o då såg de att det var två, men en utan aktivitet) och än är det ju så tidigt att man inte kan säga hur det går det det andra.

Jag har nu JÄTTEDÅLIGT samvete att jag inte talade om det för chefen, dels för det här, om det går bra, kommer sabba så mycket för deras planering i år, och dels för att jag vet att han inte kommer ta det bra... Han har ett rykte om sej att kunna bli riktigt förbannad, och jag vet inte hur jag skulle ta det i sin tur..

Jag ska på vul för andra gången nästa vecka o kolla så hur det står till i magen nu. Är allt bra så funderar jag på att jag ska berätta för chefen hur det är. Kanske dra en vit lögn oxå om att  jag inte visste nått förens nu i julhelgen?! Det är ju ändå så tidigt än.. Jag är skitnervös för detta, sover dåligt om nätterna osv..  Känns som om jag gör något som är fel genom att vara gravid... =(

Kände bara att jag behövde lufta tankarna och kanske få lite av era erfarenheter?

• Svar på tråden Tillsvidareanställning i v 6
  • Carisma95

Mina tankar är:

1. Säg att du inte visste om att du var gravid när du blev erbjuden tjänsten.
    2. Säg som det är; att du haft flera missfall bakom dig och därför inte ville säga något pga risken. Har svårt att tro att han skulle bli förbannad när man berättar en sån sak... (?) 

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • millimojjan

Han har tydligen varit på och pikat en kollega innan när hon var gravid. det gick så pass långt att hon hotade att gå till facket.

Sedan har han sagt att kvinnor inte kan göra karriär, för de föder barn..

Så jag vet inte om han ens har något medlidande alls över missfallen... =/

• Carisma95
    millimojjan skrev 2011-12-29 11:16:26 följande:
    Han har tydligen varit på och pikat en kollega innan när hon var gravid. det gick så pass långt att hon hotade att gå till facket.

Sedan har han sagt att kvinnor inte kan göra karriär, för de föder barn..

Så jag vet inte om han ens har något medlidande alls över missfallen... =/
    Låter inte som någon sympatisk man.
    Så egentligen, varför ska du vara "trevlig" och sympatisk tillbaka? Säg bara att du inte visste om att du gravid. Det KAN ju faktiskt ha varit sant. Och vad ska han göra åt det...? Som du säger, det är direkt olagligt att diskriminera gravida och föräldrar (oavsett om det är mammor eller pappor!) 
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Tillsvidareanställning i v 6