• JessicaPersika

Vart vänder man sig med förlossningsrädsla?

Efter förlossningen för 9 månader sedan har jag haft komplikationer i underlivet tills nu i stort och jag vart väldigt traumatiserad av förlossningen fastän det var "normal" Utdragen, ingen smärtlindring för EDAn tog inte på ena sidan och så gick jag sönder rätt rejält.
    Men iaf så är jag LIVRÄDD att föda barn igen! jag kan inte ens tänka mig in i det utan att må illa. jag får ångest när jag tänker på förlossningen! Alla säger att det är normalt att känna så. Men hur länge? Det har ju iaf gått 9 månader sedan och jag känner fortfarande samma sak. Jag vill ju så järna ha fler barn men jag vill ALDRIG mer FÖDA barn=( Hur går man till väga när man inte är gravid men är förlossningsrädd? 

• Svar på tråden Vart vänder man sig med förlossningsrädsla?
  • Kim J

Jag ringde Auororamotagningen på bb. Fick tid hos en erfaren bm som jobbar extra med förlossningsrädda.
    Efter samtal med henne fick jag träffa en läkare och prata igenom min förlossning och äntligen var det någon som förstod mig, trotts att jag i deras ögon gjort ett kanonjobb.
    Det var jätteskönt.
    Jag blev erbjuden samtal med operationsläkaren ( men avböjde) erbjuden nya gyn.undersökningar Mm

Jag kände precis som du. Att jag ALDRIG mer föder barn igen.

• Kim J

Alltså läkarn som lagade mig, men det kanske framgick ;)

Gå inte och var rädd, försök prata om det och säg till på skarpen om det är folk i din omgivning som kommer med dumma svar som "å, så känner alla" eller "du ändrar dig snart, alla är rädda" "det går över"

• rockbjarn

Jag fick prata med en kunnig läkare som lyssnade på mina önskemål kring förlossningen med andra barnet.

• Sabbi

Det ska inte vara några problem att få ett planerat kejsarsnitt om det är det du vill ha. Och ett planerat kejsarsnitt kan man få beviljat redan innan man är gravid. Lycka till!

• Sheldon

Prata med din bm. Jag fick prata både med psykolog och med den bm som var med under förlossningen (MVC-bm förmedlade kontakten). Aurora ville jag inte träffa igen, hon var en del av orsaken till problemet...

Min situation var dock annorlunda, jag var förlossningsrädd innan min första förlossning och hade inte en traumatisk förlossning eller komplikationer så som du har. 

If only closed minds came with closed mouths
Svar på tråden Vart vänder man sig med förlossningsrädsla?