• Silverscream

Ringa och be om hjälp eller vänta?

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn, har försökt sedan i maj.

Nu har vi precis fått vårt 2:a missfall. =(

Har hört att man kan ringa och be om hjälp om man får tre missfall efter varandra, men vad är det som gäller egentligen?
    Är det om man får tre missfall utan graviditet emellan med en och samma partner?

Blev nämligen oplanerat gravid 2008, som också slutade i tidigt missfall.

Så för mig är det tredje, men tillsammans med sambon är det andra.

Kan man ringa redan nu eller måste det vara tre med samma partner?

Förvirrad och mycket ledsen. =(

• Svar på tråden Ringa och be om hjälp eller vänta?
  • Silverscream

Jo, det skadar väl inte att ringa och bara be om råd. Tack!

• Annica P

Beklagar att du fått tre missfall! Det kanske finns olika definitioner, men jag tycker definitivt att du ska försöka få hjälp. Du har ju ändå haft tre st. Jag fick faktiskt ta några prover och testa blodförtunnande medicin redan efter två missfall, men det var nog rätt mycket tur att träffa rätt läkare. Sedan finns ju möjligheten att söka privat.

Lycka till! Rekommenderar två trådar med männsikor i samma situation: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html och www.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html

• Silverscream

Annica P - tack så mycket.

Jag ringde idag och frågade om råd. Förklarade läget att jag fått två missfall nu med min sambo och ett 2008 (fast med en annan).

Sköterskan jag pratade med, som förövrigt var jättegullig i telefonen, gav mig ett nummer jag ska ringa på måndag. Det var till en privat klinik och hon tyckte jag skulle ringa för att boka tid för provtagning.

Känns både skönt och lite läskigt på samma gång...

Tack för tipsen på trådarna, ska kika in i dem. =)

Svar på tråden Ringa och be om hjälp eller vänta?