• Sommarlöv

Vikt och längd på era söner som är mellan 2-2,5 år?

Som rubriken lyder vad väger era söner som är mellan 2-2,5 år. Hur långa är de?

Får ofta höra att min son är lång som 91 cm. Han är 27 månader. Inte är väl det långt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 22:49
    Hur långa är ni föräldrar?

• Svar på tråden Vikt och längd på era söner som är mellan 2-2,5 år?
  • destino

Min son är 2 år och 2 månader. Hna är 100 cm och har 14-16 kg.
    Jteag är 165 pappan 195cm
    Vi hör ju hela tiden oj vad han är lång, stor, smal osv...
    Folk skall alltid påpeka saker och ting och man blir ju less på det, vad spelar det för roll?
    Jag var ju minst i klassen sen blev jag normallång
    man utvecklas ju olika och så klart om min man är 195 så kan våra barn vara långa är det något fel?
    sen kan barnen vara långa utan att föräldrar är det eller tvärtom.
    så jag har slutat oroa mig...
    men visst gör det ont då folk som man inte känner alls säger till ens lilla bebis oj då vilken jätte????       

• jEnNiK

Vår son (2,5 år idag) är 93 cm, väger 14 kg.. Är trött på tjat från vänner/bekanta/okända som ska påpeka precis allt. Oj va liten han är, äter ju såå mycket men är så smal.. M.m. Jag är 166 cm, mannen 191 cm..

• Sommarlöv

Ungefär samma mått som vår kille, han väger med 14 kg och är 91 cm. Jag är iof förvånad att han ligger på medelkurvan. Både jag och min man är korta, med våra 164 och 173. Vår son var bara 47 cm när han föddes. Men vist är det så många har en massa åsikter om barns vikt och längd hela tiden?

• Dr Mupp

Prick två år. ca 80 cm och ca 10 kg. Ja han är extremt liten för sin ålder. 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Novallie

2 år och 2 månader typ, 96-97 cm lång och väger väl närmare 15 kg, hans pappa är väl 187 tror jag, och jag 170cm lång. men det är inte så konstigt om vår son e rätt stor.

H född 091017
  • MammatillSimon

Simon är 84cm och väger 11,4kg!

Han är 2år och 2v.. 

Bvc tycker att han väger för lite så nu har vi startat en utredning om laktosintolerans!

Jag är 165 och sambon 185 

♥ Simon 091215 madelin82.blogg.se
  • jennie88

Min son filler två om en månad och han är ca 93 cm lång. Han drar jämt med de som är ett år äldre på förskolan och har alltid legat på översta kurvan på BVC. Tycker att din son låter normallång-något lång för sin ålder.

Jag(mamman) är 173 cm och pappan 189 cm.

• magelita80

Min son är 2 år 2 mån. 100 cm och väger ca 18 kg. Han är absolut inte tjock utan mer krallig. Jag e 167 cm o pappa184 cm

• Sommarlöv

Långa killar! Ser ju här att vår pojke inte så lång, dock kommer han nog bli lite längre än sin pappa, vilket jag hoppas.
    Tror ni på det här med att man dubblar barnets längd vid 2 år och att det blir barnets längd som vuxen?

• Frazze

Min son är 2 år och 101 cm lång och 15,8kg. Pappa 210cm och jag 179cm så inte konstigt alls!

Svar på tråden Vikt och längd på era söner som är mellan 2-2,5 år?