• Zarina

Ungefär när kan bebisar gå (bra) när man håller dem i händerna? Och hur snabbt efter det gå själv?

Alltså, vad är en vanlig ålder att bebisar går bra medan den håller någons händer? Och hur snabbt börjar de gå själv efter detta? VET att det varierar mycket, men hör gärna om era bebisar! :)

• Svar på tråden Ungefär när kan bebisar gå (bra) när man håller dem i händerna? Och hur snabbt efter det gå själv?
  • Mariaaa

Tog väl 1 månad, hon vågade aldrig släppa taget, men tillslut ville hon jaga en hund och då släppte hon bordet och gick. Är snart 1 år nu och har gått i ngr veckor.

• ELLEoClara

Min tjej och en kompis son har följt varandra i den motoriska utvecklingen dvs. lärt sig saker samma månad.

Och det skiljer 4 månader i ålder på dem, så olika kan det vara!

Båda är normala 2 och 2 1/2 åringar idag

Min tjej gick med stöd vid ca 14 mån, själv vid 15.

Kompisens son gick med stöd runt 10 mån, gick själv strax före 1 år

• Zarina

Är det tidigt att min 8 månaders går och nästan springer när jag håller honom i händerna? Eller är det en högst vanlig ålder för detta? Med stöd av möbler går han inte, eller han är inte intresserad, han vill utforska HELA huset! =P

• Snöankan

Det är som sagt väldigt olika men det är nog ganska normalt. Kommer inte ihåg när min dotter gick med hjälp av möbler men hon började stå själv när hon var 6,5 månader och från det så tog det 1,5 månader tills hon kunde gå själv och från det ytterligare 1,5 månad tills hon slutade krypa. Därimellan så gick krypandet snabbare och då valde hon oftast det.

• sahara sahara

Min dotter gick bra med stöd vid 9-10 månader, tog första stegen utan stöd vid 11 månader, och gick själv vid drygt 15 månader, så ibland tar det tid.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Hoppfull84

vår tjej började gå om man höll henne i händerna runt 5 månader, reste sig själv mot möbler vid 6månader, och nu har hon en vecka kvar till 7mån och går själv med gåvagnen men vet ju inte när hon kan tänkas känna för att släppa taget och gå helt "själv" spännande är det iaf!

• thegoddess

Vår tjej gick själv 9 mån ca en månad sen var det nån fas där hon ville hålla handen och arg blev hon om hon inte fick handen med en gång. Sen vid 11 mån gick hon själv igen. Vid 7 mån tog hon ett par steg emellan oss och sprang om vi höll händerna.

• älskarlivet81

Vår tjej gick längs möbler från ca 9 månader, tog sina första steg runt 1-årsdagen, men gick helt utan stöd när hon var 14,5 månad.

• Salt Groda

Min son gick när man höll händerna vid 7 mån, tog första egna steg vid 11 mån och kunde gå "på riktigt" 12,5 mån.

• gobbledigook

Min son gick när man höll i händerna vid 4-5 månader, längs möbler vid 7 månader och helt själv vid 10 månader. Stadigt först vid 12 månader.

Svar på tråden Ungefär när kan bebisar gå (bra) när man håller dem i händerna? Och hur snabbt efter det gå själv?