• BellyGumman

Hur ska man reagera?

Firade jul med mina morföräldrar igår. Allt var toppen. Alla fick massor med mat och fina julklappar. Senare på kvällen bar det av hem till sambons släkt. Dottern lekte och hade kul. Tills det var dags för julklappar. Sambon fick av sin pappa med sambo, kusiner, farmor mm. Dottern fick en klänning och tröja av farfar och film av pappas faster. Efteråt frågade hon mig varför hon fick så lite när alla andra hade ca 1 sopsäck var. Hade hon inte varit snäll? Och varför fick inte jag något alls? Den frågan ställde jag oxå mig. Varit tillsammans med sambon i över 8 år, väntar vårt andra barn. Om dom nu inte tycker om mig. Varför bjuda in mig?

• Svar på tråden Hur ska man reagera?
  • Kaneldoft

Fråga dem där får du isär klass ärligaste svaret vi kan bara spekulera utan att känna nån av er

• Dixie

ja, det är ju alltid svårt för utomstående - men vi kan ju spekulera!

vem gav ni julklappar till?

för att undvika missförstånd har vi redan innan jul bestämt vem vi ger julklappar till, tex så har jag och min bror slutat ge varandra julklappar, medan min mans syskon fortfarande vill att vi byter. till barnen (som är kusiner) har vi bestämt en ca summa så alla får för ungefär lika mycket.  

• Kaneldoft

Dixie så gör vi med så alla vet vad som gäller enkelt och smidigt

• BellyGumman

Vi gav till dotterns farfar, farbror och faster.. kan ju tillägga att vår dotter var den enda under 16 där..

• Dixie
    BellyGumman skrev 2011-12-25 15:47:58 följande:
    Vi gav till dotterns farfar, farbror och faster.. kan ju tillägga att vår dotter var den enda under 16 där..
    hur har det varit de andra jularna? är detta första gången du inte får något? 

• BellyGumman

Jag fick julklapp första året men sen inte fått nåt. Det är däremot första året som jag är med hemma hos dom... detta påverkar min sambo väldigt mycket. Han mår väldigt dåligt över det. Speciellt eftersom hans lillebrors flickvän sen 6 månader tillbaka fick av alla.

• ica
    BellyGumman skrev 2011-12-25 16:29:38 följande:
    Jag fick julklapp första året men sen inte fått nåt. Det är däremot första året som jag är med hemma hos dom... detta påverkar min sambo väldigt mycket. Han mår väldigt dåligt över det. Speciellt eftersom hans lillebrors flickvän sen 6 månader tillbaka fick av alla.
    Väldigt underligt. Jag undrar om de över huvud taget tänkt. Jag lider med dig och din sambo. Jag skulle inte vilja utsätta min dotter för det igen. Så om jag var du så skulle jag aldrig fira jul med dem igen. Stackars din dotter.
  • BellyGumman

Jag vill inte fira jul med dom igen. Tycker bara synd om dottern och sambon.

• ica
    BellyGumman skrev 2011-12-25 17:07:49 följande:
    Jag vill inte fira jul med dom igen. Tycker bara synd om dottern och sambon.
    Massor med kramar. Hoppas att resten av din dotters jullov blir bättre.
  • BellyGumman

Det blir det säkert :) bara synd att folk kan behandla en 5 åring såhär.

Svar på tråden Hur ska man reagera?