• MeAndBaby

Kopp ist för flaska? Var köpa?

Har hört att koppmatning rekomenderas för nyfödda ist för flaska (min lille 3 v), varför är det så? Var köper man dessa koppar? Hittar ingen på apotek. Har annars 3 olika flaskor; Philips Avent, Medela samt någon annan.

Ammar men vlll ha en "nödlösning" för min sambo om jag är iväg några timmar...  

• Svar på tråden Kopp ist för flaska? Var köpa?
  • thelifesaviour

Vi köpte vår på Apoteket iaf, hör med olika.

• Laboblina

Ja vi köpte också på apoteket. Frågade du efter den? De kanske inte har dem framme?

• kixan

För att det är olika sugteknik på bröstet och flaska och ger man flaska kan bebisen få svårt att skilja på teknikerna och därför amma sämre eller i värsta fall inte vilja ta bröstet alls.

A -03, F -05, V -10
  • kimi90

Mam flaskorna är jättebra för deras napp liknar bröstet

• vattumannen

Ta locket på Avent flaskan. Den koppmatar vi med och det funkar kanon.

Pojke November 2011
  • Trötter

Jag hade en kopp från apoteket, men körde också med vanliga nubbeglas. Prova dig fram, vitsen med koppmatning är ju att de inte skall tappa sug-intresset, men det är ju viktigt att de får i sig någonting, så testa med olika små koppar, teskedar, vad som helst, bara det går att koka för sterilisering mellan gångerna.

• grodbarnet

vanliga medicinkoppar fungerar jättebra. Dock ganska tidsödande att koppmata om man vill få i barnet några större mängder. 

Svar på tråden Kopp ist för flaska? Var köpa?