Ego-bonusmammor!!!!!
När jag läser vissa trådar av sk BONUS-mammor blir jag så jäkla ledsen. Nej, du behöver inte älska barnet eller barnen. Nej, du behöver inte axla något föräldraansvar...ifall du inte vill. men!!! Barn är inga slit o släng-produkter!! Det är små människor som INTE valt att föräldrarna skulle gå isär, bråka eller whatever. De har ingen skuld i föräldrarnas problem. Hur kan man förälska sej i en man, påstå att man älskar honom, men inte vill ha hans barn, för att de är "jobbiga" och "stör" osv. DE HÖR TILL! Och JA du blir kär i mannen, inte i barnen o BLABLABLA. men mannen du är kär i ÄR EN PAPPA. Och älskar du honom, vill du väl att han ska ha en BRA relation till sina barn???
Och de pappor som låter bonusmamman sabotera umgänge osv.....ni e fan inte värda att kalla er för pappa.
SÅKLART finns det mängder av supergoa bonusmammor...som min sons. :) Hon skulle aldrig sabba mellan han o hans pappa. Och HAN skulle aldrig låta henne göra det.
Det finns också såklart jobbiga biomammor som inte verkar vilja att bonusmammorna ska ha en plats i barnens liv, och de är också ego.
Det är helt enkelt vårt jäkla ansvar när vi satt barn till världen att ta hand om dom. Och väljer man att beblanda sig med en man som har barn, då e man fan skyldig till att iaf, så gott man kan, stödja hans umgänge med barnen.