Mjällschampo som fungerar?
Finns det något som fungerar, tex Head & Shoulders (det enda jag vet), fungerar det?
Finns det något som fungerar, tex Head & Shoulders (det enda jag vet), fungerar det?
För mig fungerar det.
Men annar skan jag rekomendera fungoral på apoteket, är nog Sveriges bästa, en kostar typ 80:-!
Matrix actrol dandruff? tror det heter så...dyrt men suveränt
fast jag använder det mot psoriasis istället för mot mjäll.-..
Antar att detta Matrix-schampot är bra för känslig hårbotten då?
mm...funkar iaf som sagt för mig ...
även när jag är sårig och skorvig...
svalkar...
Varför inte ta de som apoteket framställt, är ju bevisat bra för skorvig hårbotten, då slipper du oroa dig om det andra inte skulle hjälpa för just dig.
Tack för era svar!
Ska nog prova Fungoral först.
Fungoral funkar inte på mig
jag har hittat Selukos på Apoteket, det tycker jag funkar jättebra.
Du kan ha två olika sorters mjäll!
Sort nr 1 - "riktig" mjäll, orsakas av en svamp. Olika lite större mjällflagor. Fungoral o likn medel hjälper
Sort nr 2 - vad frisörer kallar torrmjäll. Mindre mjällflagor. Beror på torr och känslig hårbotten. Använd speciellt schampo för känslig hårbotten, t ex Kerastase Derma Calm, L'Oreal Professionnel Norma Control www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.storefront/43bebcfb00576ee42742c0a8011406b3/Catalog/1263/1
Undvik mycket stylingprodukter i hårbotten. Tvätta inte håret för ofta. Du kan även testa med gel eller creme (finns t ex på Apoteket) som ska återfukta och lugna huden i hårbotten.
Jag kan tänka mig att jag har sort nr 2 med mindre mjällflagor. Och mycket fet hårbotten, verkar det som. När jag kliar mig, vilket jag gör ofta, så kommer det massa "gojs" under naglarna (äckligt kanske, förlåt i så fall).
Får bege mig till Apoteket helt enkelt och försöka lösa mitt lilla men jobbiga problem :)
Ha en trevlig kväll alla!!!