• Nellica

Mjällschampo som fungerar?

Finns det något som fungerar, tex Head & Shoulders (det enda jag vet), fungerar det?

• Svar på tråden Mjällschampo som fungerar?
  • mammutten81

För mig fungerar det.

Men annar skan jag rekomendera fungoral på apoteket, är nog Sveriges bästa, en kostar typ 80:-!

• Diwa

Matrix actrol dandruff? tror det heter så...dyrt men suveränt

fast jag använder det mot psoriasis istället för mot mjäll.-..

• Nellica

Antar att detta Matrix-schampot är bra för känslig hårbotten då?

• Diwa

mm...funkar iaf som sagt för mig ...

även när jag är sårig och skorvig...

svalkar...

• mammutten81

Varför inte ta de som apoteket framställt, är ju bevisat bra för skorvig hårbotten, då slipper du oroa dig om det andra inte skulle hjälpa för just dig.

• Nellica

Tack för era svar!
    Ska nog prova Fungoral först.

• Jalika

jag har hittat Selukos på Apoteket, det tycker jag funkar jättebra.

• Poena

Du kan ha två olika sorters mjäll!

Sort nr 1 - "riktig" mjäll, orsakas av en svamp. Olika lite större mjällflagor. Fungoral o likn medel hjälper

Sort nr 2 - vad frisörer kallar torrmjäll. Mindre mjällflagor. Beror på torr och känslig hårbotten. Använd speciellt schampo för känslig hårbotten, t ex Kerastase Derma Calm, L'Oreal Professionnel Norma Control www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.storefront/43bebcfb00576ee42742c0a8011406b3/Catalog/1263/1
    Undvik mycket stylingprodukter i hårbotten. Tvätta inte håret för ofta. Du kan även testa med gel eller creme (finns t ex på Apoteket) som ska återfukta och lugna huden i hårbotten.

• Nellica

Jag kan tänka mig att jag har sort nr 2 med mindre mjällflagor. Och mycket fet hårbotten, verkar det som. När jag kliar mig, vilket jag gör ofta, så kommer det massa "gojs" under naglarna (äckligt kanske, förlåt i så fall).

Får bege mig till Apoteket helt enkelt och försöka lösa mitt lilla men jobbiga problem :)

Ha en trevlig kväll alla!!!

Svar på tråden Mjällschampo som fungerar?