• Anonym (orolig..)

Liten koagulerad blodklump..hjälp! Lite äckligt dock...

Jag satt och försökte göra nr 2 på toaletten, har två st jätte stora hemorrojder så det gick tyvärr inte så himla bra!
    Märkte sedan att jag blödde rätt mycket (rött färskt blod) så jag antog att det har med hemorrojderna att göra..
    Har inte haft några blödningar innan så det var lite läskigt när jag såg att det var helt rött i toaletten och på pappret..

men men, jag gick in och tog mig en dusch strax efter och när jag skulle tvätta av mig där nere (i rumpan dvs) då blev jag lite orolig på riktigt, fick en liten - liten klump med koagulerat blod i handen?! kan det ha med mina hemrrojder att göra? :(

Kan tillägga att jag är höggravid, tar järntabletter (när jag kommer ihåg) och är förstoppad till och från.. usch vad orolig jag blev nu! inte kan jag väl ha fått cancer i alla fall....... Rynkar på näsan

• Svar på tråden Liten koagulerad blodklump..hjälp! Lite äckligt dock...
  • Anonym

Japp, så har jag också fått. Hemorojdernas fel Himla läskigt.

• pluvdo

Om du blöder på grund av hemorrojder så är det väl inte konstigt med koagulerat blod? Jag menar, ifall det inte sköljts bort ordentligt och blodet börjar koagulera sig så blir det ju en klump av det. Om du sedan då tvättar bort den så får du ju klumpen i handen.

• Anonym (H)

Hem.... Kan spricka och börja blöda. Men levrat blod med jag inget om. Säkert att det var där bak det kom ifrån??? Kom hem..... Salva samt stoppiller eller vad de nu heter.

• Anonym (orolig..)
    pluvdo skrev 2011-12-22 00:07:43 följande:
    Om du blöder på grund av hemorrojder så är det väl inte konstigt med koagulerat blod? Jag menar, ifall det inte sköljts bort ordentligt och blodet börjar koagulera sig så blir det ju en klump av det. Om du sedan då tvättar bort den så får du ju klumpen i handen.

Jag fick ju ut den lilla klumpen strax efter jag blödde, kanske efter 5 minuter..därför jag blev orolig.
    Har inte blött innan så det kan ju inte ha varit blod som legat där..antar jag
  • Anonym (orolig..)
    Anonym skrev 2011-12-22 00:06:44 följande:
    Japp, så har jag också fått. Hemorojdernas fel Himla läskigt.

Åh, vad skönt (om kan man säga så?) att det finns någon annan som råkat ut för samma sak..Blev så otroligt nojjig!
    Känns skönt att veta att det kan ha med hemorrojderna att göra då i alla fall.
  • RosaGlitter

När blodet är rött kommer de nästan alltid från mynningen o typ från hemorojder! Kommer de längre in ifrån är de inte rött o färskt när det kommer ut så cancer e uteslutet :)

Svar på tråden Liten koagulerad blodklump..hjälp! Lite äckligt dock...