Svägerskan vill inte fira jul med mig pga min graviditet
Ska försöka dra det här så kort som möjligt. Min sambo o jag ska för första gången i år fira jul ihop med hans familj o släkt, mysigt vi kommer vara med hans stora familj, hans föräldrar, syskon med respektive o en massa barn osv... Jag har träffat alla i hans familj ett par ggr o tycker dom e hel mysiga
Hans syster har jag bara träffat 1 gång nu i somras dock, mötet tog inte ens 5 min utan det var bara "Hej o hej då.." mer eller mindre, en snabb hälsning liksom....Men hon verkar super trevlig hon med.
Nu till "problemet"...Jag o min sambo väntar vårt första gemensamma barn.
Min sambos syster o hennes man har försökt bli gravida ett tag fick jag höra från deras mamma, nu skickade systern oxå ett brev förra veckan till oss där det stog att hon inte visste om hon ville komma till jul eftersom jag var med för hon klarar inte av att se min gravida mage....Jag förstår henne, det e ju såklart att det e jobbigt för dom...Men nu känner jag att jag förstör allas jul som kommer o gör så att systern stannar hemma...Hon har ju mer rätt än mig att vara där tänker jag. Jag känner mig elak som kommer dit, jag kommer absolut inte veta hur jag ska betee mig...Om nån pratar om min graviditet o tex frågar hur det är, ja då kommer jag inte veta vart jag ska ta vägen....
Har nån varit i min situation? Kanske ett gott råd kan vara till hjälp....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-20 14:54
Jag känner mig så hemskt ego som känner att jag ju faktist e överlycklig o glad över min graviditet, jag vill ju få prata om min lilla bebis...men jag kommer inte kunna göra det nu...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-20 15:57
Fick hennes mail adress av sambon o har nu skrivit kort till henne att jag förstår henne men endå hoppas på att hon kommer.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 08:40
många kommentarer sen igår e.m..Jag e tacksam för allt ni skrivit Jag pratade med sambon igår o han säger att jag självklart ska med eftersom jag oxå tillhör den familjen. Nu hoppas jag bara att alla andra oxå känner så, för jag kommer åka dit. Sambons syster skrev tillbaka till mig att hon oxå kommer, men kanske inte klarar av att stanna så länge....Känns bättre nu, fast fortfarande känner jag att jag får skulld känslor av att dyka upp där med min mage som inte e speciellt lätt att dölja....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-22 08:51
Jag vill bara förtydliga mig lite, jag hoppas alla som läser denna tråden förstår att jag inte tycker svägerskan e elak eller ego. Jag som kvinna kan självklart sätta mig in i hennes situation. Mitt barn o mitt kommande, betyder allt för mig o tanken på ett liv utan nån av dom e en tanke jag ens inte vill tänka. Jag blir ledsen för er skull, ni fina människor som skriver här om eran sorg...Jag ville inte på några sätt med denna tråd göra nån upprörd eller på nå sätt verka oförstående mot ofrivilligt barnlösa! Jag tycker det e tråkigt att folk börjar "bråka" med varandra i tråden, vi e väl alla kvinnor o borde kunna förstå varandra...Detta handlar ej om oss med barn EMOT dom utan...Kram på er alla o god jul!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-29 19:36
Nu har vi varit o firat jul. Inte haft nått internet där, men tänkte uppdatera.-) Allt gick jätte bra! Va ingen jobbig stämning alls mellan svägerskan o mig, mer mellan de andra som så fort nån fråga mig nått om magen va tvungna att viska att vi inte skulle prata om graviditeten eftersom svägerskan tyckte det va jobbigt. Jag o svägerskan prata absolut inget om graviditeten o jag svarade kort men trevligt på de få frågor som kom från andra(speciellt alla barnen som ville känna på magen osv...) Svägerskan åkte hem först, men jag fick veta att hon samma dag fått negativt på e gravtest....glad att hon orkade komma trots det. Dagen efter ringde hon mig o sa att hon gärna ville att jag o sambon(hennes bror) skulle komma nån helg framöver o bo en helg hos dom Känns så bra! Hon o jag blir goa vänner i framtiden känner jag på mig!