• Nea92

Hur mycket väger era 4 månaders?

1 Hur mycket väger era 4 månaders?
    2 Vad vägde dom vid födsel?
    3 Längd vid 4 månader?
    4 Längd vid födseln?
    5 Äter dom ersättning,ammar?
    6 Har dom börjat med burk mat än?

Min son är nu 4 mån och väger 7485 han vägde 3425, . Han var 52cm lång vid födseln och är nu 68 cm lång.Han äter ersättning och har börjat med burkmat och gröt...
    På bvc kallar dom han för jätte bebisen, han har så mycket hår och är så lång tycker dom. Så tänkte höra lite om hur mycket era bebisar väger :)

• Svar på tråden Hur mycket väger era 4 månaders?
  • c81

Min dotter är 18 mån nu, Men minns just va hon vägde när hon va 4 månader. Födelsevikt 3800, 52 lång och vikt vid 4 månader 9011, minns inte hur lång hin va men inte anmärkningsvärt lång.  Hon hel ammades inte intresserad av något annat i matväg förrens hon va 7 månadare. Jag ammade en hel del :)! Undra va dom på ditt bvc hade kallat henne ;) Bra med runda bäbisar, bara tungt att bära för mamma och pappa!

• hansdotter

Min bebis är 5 månader nu, men vägde 5595  g vid 4 mån.
    Hon vägde 3135g när hon föddes.
    Var 62,2 cm vid 4 mån.
    Var 48 cm vid födsel.
    Jag ammar, samt att hon började få lite ersättning på kvällen innan hon ska sova.
    Hon började med lite smakportioner, potatis, majs och gröt ganska direkt hon var 4 mån.

• Griseknoen89

Min tjej vägde 7780 vid 4 månader, och var 65 cm lång.

Stor tjej vid födslen, vägde 4400 kg och var 52cm lång.

Helammade 3 månader, sedan ersättning.

Nu är hon 5 månader och äter gröt till lunch, sen ersättning. Får smaka lite smakisar.

• Helle333
    Nea92 skrev 2011-12-20 12:15:49 följande:
    3 Längd vid 4 månader?
    4 Längd vid födseln?

Min son är nu 4 mån och väger 7485 han vägde 3425, . Han var 52cm lång vid födseln och är nu 68 cm lång.Han äter ersättning och har börjat med burkmat och gröt...
    På bvc kallar dom han för jätte bebisen, han har så mycket hår och är så lång tycker dom. Så tänkte höra lite om hur mycket era bebisar väger :)
    Dotter
    1. 6770
    2. 3360
    3. Ca 64cm
    4. 51cm
    5. Hon helammas
    6. Nej inte burkmat. Hon har fått börja med potatissmakisar som jag gör själv
  • Emelie578

Dottern vägde 7120 g och var 65 cm lång på 4-månaderskollen (i onsdags). Vägde 3195 g och var 50 cm lång vid födseln, jag helammar fortfarande men tänkte prova med någon smakis efter nyår!

* Liv Linnéa 20110815
  • cicci85
    1 Hur mycket väger era 4 månaders? 8070 g
    2 Vad vägde dom vid födsel? 4570 g
     3 Längd vid 4 månader? 68,5 cm
    4 Längd vid födseln? 54 cm
     5 Äter dom ersättning,ammar? Ammade
     6 Har dom börjat med burkmat än? Nejnej! Helamning till 6 månader körde vi på
  • Natulcien

Jättebebis?
    Han verkar inte vara anmärkningsvärt stor, tycker jag. Vår son var aningen större än din i samma ålder, men har aldrig kallats "jättebebis"...

Sonen vägde exakt 8 kg vid 4 månader, och han var 68,5 cm lång.

Vid födseln vägde han 3500 och var 53 cm.

Han helammades vid 4 månader.

• Nea92
    Natulcien skrev 2011-12-20 15:00:21 följande:
    Jättebebis?
    Han verkar inte vara anmärkningsvärt stor, tycker jag. Vår son var aningen större än din i samma ålder, men har aldrig kallats "jättebebis"...

Sonen vägde exakt 8 kg vid 4 månader, och han var 68,5 cm lång.

Vid födseln vägde han 3500 och var 53 cm.

Han helammades vid 4 månader.
    Jo fast dom kallar honom det på skoj han sen mycket äldre ut med allt hår de är inte bara dom som säger :)
    Men dom va på mig om att dom tyckte han vägde mycket men har lärt mig att inte lyssna så mycket på dom:) Och om man jämnför alla som svarat här så verkat han ju iallafall inte väga så mycket :)
  • Natulcien
    Nea92 skrev 2011-12-20 16:43:27 följande:
    Jo fast dom kallar honom det på skoj han sen mycket äldre ut med allt hår de är inte bara dom som säger :)
    Men dom va på mig om att dom tyckte han vägde mycket men har lärt mig att inte lyssna så mycket på dom:) Och om man jämnför alla som svarat här så verkat han ju iallafall inte väga så mycket :)
    Nej, det är rätt. Strunta i såna kommentarer.
    Min son har å andra sidan inte mycket hår, inte ens nu vid 14 månader. Bara små blonda fjun. Och bebisar med mycket hår ser ju lite äldre ut.
  • Trident5678
    Första barnet:
    1 Hur mycket väger era 4 månaders? 5,3 kg
    2 Vad vägde dom vid födsel? 2,1 kg (v 36+3)
    3 Längd vid 4 månader? 58 cm
    4 Längd vid födseln? 46 cm
    5 Äter dom ersättning,ammar? Ammas.
    6 Har dom börjat med burk mat än? Nej.

Andra barnet:
    1 Hur mycket väger era 4 månaders? 4,8 kg
    2 Vad vägde dom vid födsel? 1,5 kg (v 35+3)
    3 Längd vid 4 månader? 56 cm
    4 Längd vid födseln? ca 40 cm
    5 Äter dom ersättning,ammar? Ersättning.
    6 Har dom börjat med burk mat än? Nej.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • alexander2011

när han var 3 månader vägde han 6840g så jag tippar på nu vid 4 månader så ligger han runt ca 7500g. han brukar öka mellan 600-750g var 3:e vecka

han vägde 3440g .född i vecka 39+0

3 Längd vid 4 månader?

var 64 när han var 3 månader tippar på ca 67cm

4 Längd vid födseln?

49cm

5 Äter dom ersättning,ammar?

ammade den första månaden men efter sen sinade mjölken trots envist försök med ammningsnapp och elktrisk bröstpump :( nu äter han ersättning

6 Har dom börjat med burk mat än?

japp och han älskar det :) dock hatar han morot. ska snart pröva med lite risgröt

Kan komma med mer exakta svar sen efter vägningen hos bvc. ska bli roligt o se om jag träffade rätt  
  • Nea92
    alexander2011 skrev 2011-12-25 23:39:23 följande:

när han var 3 månader vägde han 6840g så jag tippar på nu vid 4 månader så ligger han runt ca 7500g. han brukar öka mellan 600-750g var 3:e vecka

han vägde 3440g .född i vecka 39+0

3 Längd vid 4 månader?

var 64 när han var 3 månader tippar på ca 67cm

4 Längd vid födseln?

49cm

ammade den första månaden men efter sen sinade mjölken trots envist försök med ammningsnapp och elktrisk bröstpump :( nu äter han ersättning

japp och han älskar det :) dock hatar han morot. ska snart pröva med lite risgröt

Kan komma med mer exakta svar sen efter vägningen hos bvc. ska bli roligt o se om jag träffade rätt  

• ELLEoClara

Dottern vägde 7335g till sina "korta" 62 cm  vid 4 mån och 1 veckas ålder

Nyfödd vägde hon 3535g och var 48 cm lång.

Åt bröstmjölk, ersättning, lite gröt och andra smakisar

• alexander2011

ska vi se om jag hade rätt :) var på bvc idag. jag kopierade inlägget ovan för att jämföra lättare

när han var 3 månader vägde han 6840g så jag tippar på nu vid 4 månader så ligger han runt ca 7500g. han brukar öka mellan 600-750g var 3:e vecka. (han vägde 7370g)

han vägde 3440g .född i vecka 39+0 3
    Längd vid 4 månader?

var 64 när han var 3 månader tippar på ca 67cm (han var 67 så jag hade rätt :) )
    4 Längd vid födseln?
    49cm
    ammade den första månaden men efter sen sinade mjölken trots envist försök med ammningsnapp och elktrisk bröstpump :( nu äter han ersättning
    Kan komma med mer exakta svar sen efter vägningen hos bvc. ska bli roligt o se om jag träffade rätt 

• thweni

Pojke snart 1 år, men vid (nästan) 4 månader:
    1 6490g
    2 2510g
    3 61cm
    4 48cm
    5 Ammades
    6 Nej

• Mrs Moneybags

Jag har en pojke.

7800 gr

3495 gr

3 Längd vid 4 månader?
    65,8 cm

4 Längd vid födseln?
    51 cm

Helammar

Nej, ska börja vid 6 mån.

• Ninna84

min son vägde 2699 vid födelsn och va 47 lång.
    Nu blir han 4 månader den 7:e och väger 4830 och är 61 lång ;)

Han får ersättning(profylac) och ersättning har han fått sen han föddes...

• lillisen2

3 Längd vid 4 månader?
    4 Längd vid födseln?

1, strax över 8 kg
    2, ca 3900g
    3, 68 cm
    4, 53 cm
    5, Ersättning
    6, Japp, gröt innan läggdags, runt 19 draget, och eventuellt någon annan smakis på dagen.  

Svar på tråden Hur mycket väger era 4 månaders?