• Maggi74

När ska det bli min tur????

Usch, jag känner mig så hjälplös........är inne i en svacka för tillfället och har svårt att ta mig ur den......

Har haft en tuff tid bakom oss med två graviditeter där den första slutade i v.18 och den andra i v.8. Första gången förlorade vi vårt barn p.g.a en infektion jag hade i underlivet som ingen visste om. Detta gjorde så att mitt vatten gick efter knappt halva graviditeten. Andra gången så var det ett "normalt" missfall........

Båda gångerna tog det endast två månader för mig att bli gravid (från att vi började försöka) men nu har det gått nästan 8 månader utan att något har hänt....och det är otroligt frustrerande. Jag vet att det inte är ovanligt att det tar upp mot ett år innan man blir gravid, men då det gått så fort tidigare så är det jättejobbigt att jag inte blir gravid nu.

Vi vill så gärna ha barn och både jag och sambon är 30+ och vi känner att vi inte har HUR långt tid som helst på oss......framför allt eftersom vi inte verkar ha så lätt att behålla bebisen i magen.

Har egentligen ingen fråga att ställa..........ville bara skriva av mig lite. Finns det någon annan som känner igen sig kanske?

• Svar på tråden När ska det bli min tur????
  • Teälskare

Jag vet hur det känns att längta, frågar mig själv samma sak "när är det vår tur...". Jag tänker på dig och kramar om...hoppas hoppas att det snart är bådas vår tur!

• nanny80

Varför blir inte jag gravid är det för att jaa oroar mig hela tiden??
    Vill så gärna bli gravid..
    Slutade med mina p-piller den 2 sep-05
    Kramar Johanna

• Herus

Maggi... Det är tufft och kämpigt imellanåt.. Jag har 3 mf bakom mig och försöker nu igen.. Man får inte ge upp, tillslut går det och det kommer vara värt allt slit och tårar..
    Hoppas att du hittar kraft och ork att fortsätta kämpa. lycka till

nanny80... Du är nog lite fel här..!!

• upp0ner

Känner med dig. Vet att det är jätte jobbbigt att gå och vänta.
    Jag har själv haft tre mf under 1,5 år innan jag nu är gravid igen, nu i vecka 24.

Vill bara säga att ge inte upp hoppet. Vet att det är omöjligt men man brukar ju rekommndera att man ska försöka tänka på annat och inte fokusera bara på att bli gravid. Ofta när man minsta anar det så händer det. Försök att slappna av.

Ha det bra!

• Tant Green

Jag blev också snabbt gravid de två första gångerna, men fick mf (vecka 14 och vecka 6). Sen tog det 7 månader (6 försök) innan jag blev gravid igen och den gången gick det bra De där 7 månaderna var jättetunga, men sen kändes det som att det kanske var bra att kroppen verkligen fick återhämta sig och att jag mentalt orkade med hela graviditeten (det kan ju vara jobbigt om man nästan är konstant gravid i 1,5 år...).

Men det är alltså så jag kände i efterhand, när jag väl var gravid igen. Innan man vet hur lång tid det kommer ta så är det självklart jättejobbigt, så jag förstår precis!

Förresten, från mitt andra mf tills jag fick + på grav.testet tredje gången var det nästan exakt 8 månader, så det kanske funkar för dig med

• Maggi74

Sudd: Ja, det är kanske som du säger......att kroppen behöver återhämta sig ett antal månader innan den är redo igen. Jag har bara tänkt att det är något som är fel på mig, men antagligen så har kroppen inte kommit igång ännu.

Herus: Jag hoppas att det lyckas för er också. Förstår att det är kämpigt med 3 missfall bakom sig......

upp0ner: Grattis till bebisen i magen!!! Önskar er all lycka i framtiden!'

Tack för era värmande ord, de behövde jag verkligen!!!!

Hoppas verkligen att 2006 blir VÅRT år, det är vi definitivt värda......eller hur?

Kramar i massor från Maggi

• Snoddis

Hej Maggi!

Ger dig lite styrkekramar!!

Vet att de behövs fick mitt andra missfall igår ..och det känns helt hopplöst men det är bara att "bita" ihop och kämpa vidare det är snart vår tur att lyckas!!

Jag ska kämpa vidare och försöka tills vi får vårt efterlängtade kärleksbarn....

• AHL

HEJ!

Jag känner verkligen igen mej. Har svackor varannan dag tycks det som nu. Hade mitt 4:de missfall 7 dec och nu ska jag snart in på OP för att kolla insidan på livmodern. Har redan kollat både mej o sambons blod och alla tester de kunde gör på det var bra.
    För mej känns det rätt kört. Jag tror inte vi får några egna barn faktiskt! Jag menar, om det gått åt skogen 4 gg så vad är det då som säger att det inte ska göra det en femte? Och hur ska jag orka bli gravid igen? Det känns inget kul att va gravid heller, jag är inte alls särskild glad, bara orolig varje gång.
    Idag är det en "dålig" dag så jag är som ni ser ganska negativ.
    Imorn är det kanske bättre...

• Maggi74

AHL: Din stackare...... Och jag förstår hur du känner det, ibland känns det som om man ALDRIG ska bli förälder. Jag har faktiskt tillochmed frågat min sambo hur han känner för att ev. behöva adoptera (även om vi absolut inte har gett upp ännu)!
    Han tycker att det är helt för tidigt att prata om adoption, då han försöker se positivt på framtiden.......

Men visst, när man väl är gravid så känner man ändå inte något super-lycka utan mest oro......även om man innerst inne är glad....... Känskan är jättesvår att beskriva. Man vågar inte bli glad helt enkelt, i rädsla för att det ska gå fel igen.

Snoddis: Gumman, en stor styrkekram tillbaka till dig.......beklagar din stora förlust..... Vi måste peppa varandra i de svåra stunder vi har ibland........

Kramar Maggi

• Linn71

Maggi 74...jag kan inte ens föreställa mig känslan av att få gå i graviditetsrus för att sedan rasa..och två gånger dessutom..

Skickar tusen varma kramar till dig....så får du nåt annat att avleda tankarna med ett tag.. =)

• Maggi74

Linn71: Tack så mycket för din värme och omtanke! Den är VÄL-behövlig ska du veta.......

• Snoddis

Maggi 74:

Även om det är så att vi känner osäkerhet o rädsla när vi blir gravida nästa gång får vi försöka tänka att detta är en ny graviditet och inte ett nytt misssfall....

Massor av kramar till dig!!

• Maggi74

Snoddis: Ja, du har rätt, det ÄR ju en ny graviditet och inte ett nytt missfall........ Ibland behöver man bara höra det......
    Håller även tummarna för dig, vännen!

• Eris

Jag vet exakt hur de känns, har tre mf i bakluckan varav 2 ma, en anledning till att ni inte blivit gravida kan ju vara det att kroppen helt enkelt inte har återhämtat sig helt o hållet, en annan kan ju vara psykiskt, det blir som en psykisk spärr i kroppen.
    En del läkare som inte kan hittta ngt som helst fel på varken kvinnan eller mannen brukar ge dem råd att köpa ngt slag av husdjur, tex hund för att komma på andra tankar o då brukar kvinnan oftast bli gravid.
    Man blir ju välldigt stressad både fysiskt o psykiskt när man inte blir gravid o det spelar en stor roll för huruvuda du blir gravid eller inte-
    Ett råd jag nu ska ge dig e skit svårt, jag vet, men de e att du måste försöka slappna av, att inte tänka så mkt på att du vill bli gravid.
    Hitta på saker som får dig på andra tankar, res bort, börja virka eller ta tag i saker du så länge velat göra.
    En annan grej kan ju vara att ni helt enkelt bara har missat ägglossningen??
    Jag önskar er lycka till, o FÖRSÖK att inte tänka, hur svårt de än e, på att du bara vill bli gravid.

• WEM

Vi försökte att få barn i tre år innan vår Wilmer kom. Innan har vi en flicka tillsammans och det var nog räddningen. Det är otroligt frustrerande att det inte blir som man önskar. Jag fick pergotime behandlingar i ett år, fick ett missfall i v 9 och till slut, två månader efter missfallet och med en pregnylspruta, vart jag gravid med W. Väldigt nervöst men otroligt roligt. Nu är han 4,5 månader och MIN pojke. Min man och dotter var naturligtvis också överlyckliga men efter allt kämpande så är jag nog lite extra glad att han slutligen kom. Det går alltså att bli gravid trots att ödet verkar vara emot en och när den dagen kommer så är det värt alla år av tårar. Lycka till!

• Maggi74

Tack Eris och WEM för era uppmuntrande ord!!!!

Eris: Ja, jag tror att du har helt rätt i att man sätter upp en "psykisk spärr" när man blir frustrerad. Har också hört talas om att man ska hitta på något eller som sagt; skaffa sig ett husdjur eller liknande.
    Har haft hund tidigare som tyvärr fick avlivas för 2 år sedan och då sa vi att vi skulle vänta med en ny hund till efter "barn var avklarat". Jag hade nämligen ett fruktansvärd graviditet första gången med massor av kraftiga blödningar, där vi åkte in & ut på sjukhuset i stort sett under hela graviditeten. Vill gärna ha en ny hund så småningom, men känner att jag verkligen vill satsa på en liten valp till 100% och risken finns ju att man inte kan om man får en ny strulig graviditet eller liknande.
    Men nu har vi visserligen en ny flytt inom 5 månader och då kommer man förmodlingen föra tankarna på annat håll........ .

Men det är så skönt att höra att det finns solsken efter regn.........., det får en att inte ge upp hoppet!!!!!

Önskar alla andra änglamammor ett stort LYCKA TILL och massor av kramar från mig!

• Myggan1

För mig gick det jätte fort att bli gravid 1:a och 2:a gången, sedan tog det 6 månader innan det tog sig, slutade dock i mf denna gången med. 4:e gången tog det 5 månader innan det blev ett plus. Min läkare sa att man kan bli gravid fast att kroppen inte är redo, vilket gör att det är lättare att få ännu ett mf, så mitt råd låt det ta tid!!!! Jag vet hur kämpigt det är, men sedan när det väl går bra så är det värt varenad dag man väntat, tro mig.

• Maggi74

Myggan1: Ja, man ska nog låta det ta den tid som kroppen behöver för att komma igång igen.
    Hur går det för dig denna gången? Har bebben fått stanna i magen? Lycka till isåfall!!!!

• Maggi74

Sorry Myggan1, jag läste inte ditt inlägg innan. Ser att det verkar gå vägen denna gången! Ännu en gång: GRATTIS!!!!!

Svar på tråden När ska det bli min tur????