• melissa S

får panik när jag ska på toa....

jag undrar hur långt tid tar det att blir av med hemeroider....
    det gör såå jä*la ont varje gång.
    har köpt krem och sånt men nej blir inte bättre....
    finns det någon som vet när det går över ..det har gått nu 8 v. sen förlossningen.   

• Svar på tråden får panik när jag ska på toa....
  • Jonsen78

Hej Melissa.

Jag hade samma problem efter jag hade fått min son, du ska gå till läkaren och få en salva utskriven som heter xylocain salva och den e bedövande, den smörjer du på någon minut innan du ska bajsa, känns lite bätrre iallafall. Eller så kan du prova att ta lite toapapper å hålla emot i anus när du ska bajsa. E dom stora så kan du få hjälp att ta bort dom kirurgiskt, prata med din läkare på kvinnokliniken eller hurläkaren.

Mvh maiken     

• Coyote
    Jonsen78 skrev 2011-12-18 23:18:08 följande:
    Hej Melissa.

Jag hade samma problem efter jag hade fått min son, du ska gå till läkaren och få en salva utskriven som heter xylocain salva och den e bedövande, den smörjer du på någon minut innan du ska bajsa, känns lite bätrre iallafall. Eller så kan du prova att ta lite toapapper å hålla emot i anus när du ska bajsa. E dom stora så kan du få hjälp att ta bort dom kirurgiskt, prata med din läkare på kvinnokliniken eller hurläkaren.

Mvh maiken     
    Xylocain-salva köper man också receptfritt på apoteket, visserligen i små tuber, men det är ganska drygt. Dessutom finns Tapin (tror jag den heter) som fungerar på samma sätt, men lite mer långvarig.
  • LillaMolnet

Jag använde xyloproct, både salva och suppar, tills den försvann. Xyloproct har bedövande medlet xylocain med.
    Man får vara tålmodig och fortsätta med det tills den försvinner. Och ha koll på magen så att du inte blir hård, det gör det värre. Lycka till!

• 2Deville

Ett tips är att först smörja med bedövning, när det verkat tar du en bomullspad och dränker i alsollösning och lägger mot hemorrojderna. Verkar uttorkande och håller rent! Byt var 3-4h. Varva med salva å suppar. Gör så några dagar. Lycka till!

Svar på tråden får panik när jag ska på toa....