Goklumpen skrev 2012-02-10 15:08:20 följande:
Hej!
Jag har en son som nu är 2½ år. För att få till honom var jag tvungen att äta Pergotime eftersom en utredning visade att jag inte hade ägglossning varje månad. Det tog på första kuren med Pergo och vi är stolta föräldrar till en son.
Men nu är det ju så att vi gärna skulle vilja ha ett syskon till honom. Var helt säker på att jag inte skulle bli gravid utan att jag skulle behöva äta Pergo den här gången också, men oj så fel jag hade. Blev gravid första månaden vi försökte. Tyvärr så fick vi efter 12 veckor ett missfall. Jättejobbigt kändes det. Men jag blev återigen ganska snabbt gravid och vi blev glada och förväntansfulla, fast även lite orolig. Oron var befogad för även denna gång fick vi missfall i vecka 12. Det var svårt för oss att greppa hur det kunde hända två gånger men alla säger ju att det är vanligt. Ja när vi så blev gravida en tredje gång kände jag ingen glädje, fast man levde ju på hoppet. Men man blev nertryckt i skosulan igen eftersom vi fick missfall igen i vecka 12. Att läkaren sen har mage att stå och säga att det är helt normalt gör att jag blr så arg. Jag sa att jag kanske saknar nåt ämne som behövs, då börjar han att prata om kvinnorna som lever i Afrika som är undernärda men som ändå får barn. Det skiter jag blanka fasen i sa jag till honom och jag och min man lyckades tillslut tvinga till oss en utredning.
Har fått tid för provtagning och sen är det väl bara att vänta på resultatet. Hoppas på ett sä'tt att de hittar något fel som går öätt att åtgärda.
Jag tycker också att det känns så jobbigt med alla runt omkring som är gravida. Blir hela tiden så att man tänker att det där skulle ha varit jag. Och blir fruktansvärt förbannad på de som klagar på sina gravidsymtom. Skulle göra allt för att få ha lite foglossning.
Kram!
Beklagar alla dina missfall..det är inte precis det man vill höra när man fått missfall...till mig sa dom nästa gång är det så många procents chans att det går vägen..och det gick ju inte tredje gången heller..när jag ringde Lunds sjukhus och berättade vad som hänt (fick missfallet hemma men visste inte om det fanns rester kvar) säger kvinnan i receptionen: Vad är ditt problem med otrevlig ton.. Det finns inga tider förrän nästa vecka...det är inte det man vill höra när man ringer och har fruktansvärda krämper..
Fick också tvinga till mig en utredning, fast kön var flera månader så jag sökte privat istället och då gick utredningen snabbt.
Lycka till med din utredning och skriv gärna och berätta hur det går...håller tummarna för oss!!
Stor kram