• cornelia95

Fler som försöker bli gravid efter upprepade missfall;(

Jag kämpar nu på och försöker bli gravid efter 3 missfall, utredningar och efter 3 års evig längtan...någon som vill byta tankar och följas mot målet här?
    Känns nästan hopplöst...lagt all energi och alla tankar på att försöka få barn under 3 års tid..
    Någon som gjort utredning som vet vilka olika prover som tagits??
    Det som hittats på mig var "lite" dålig ämnesomsättning och medicinerar nu med Levaxin, vilket skulle göra det lättare att bli gravid men nu har det snart gått ett år sen senaste missfallet och inget händer..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 19:21
    Någon som varit i kontakt med Dr Ole B Christensen i Danmark som vet hur man kan få kontakt med honom..han tar tydligen något blodprov som inte görs i missfallsutredningen här i Sverige...
  • Svar på tråden Fler som försöker bli gravid efter upprepade missfall;(
  • JessieJames77

Hej! Läste just ditt inlägg- känner minst sagt igen mig! Jag håller just nu på att få mitt fjärde missfall...:(
    Ge inte upp säger alla men hur länge ska man orka? Hur har det gått för dig?

Kram

• cornelia95
    JessieJames77 skrev 2012-02-01 15:11:13 följande:
    Hej! Läste just ditt inlägg- känner minst sagt igen mig! Jag håller just nu på att få mitt fjärde missfall...:(
    Ge inte upp säger alla men hur länge ska man orka? Hur har det gått för dig?

Kram
    Tack för ditt inlägg:) Beklagar..det är SÅ jobbigt. Har du gjort någon utredning? I Vilka veckor har du fått missfall? Undrar också hur länge man ska orka..alla vänner och bekanta väntar sitt andra barn..För mig går det inte alls bra..blir inte gravid..tagit Pergotime 3 mån men det hjälper inte..:( Innan blev jag iaf gravid efter 3-8 månader..
    Stor kram till dig
  • Goklumpen

Hej!

Jag har en son som nu är 2½ år. För att få till honom var jag tvungen att äta Pergotime eftersom en utredning visade att jag inte hade ägglossning varje månad. Det tog på första kuren med Pergo och vi är stolta föräldrar till en son.

Men nu är det ju så att vi gärna skulle vilja ha ett syskon till honom. Var helt säker på att jag inte skulle bli gravid utan att jag skulle behöva äta Pergo den här gången också, men oj så fel jag hade. Blev gravid första månaden vi försökte. Tyvärr så fick vi efter 12 veckor ett missfall. Jättejobbigt kändes det. Men jag blev återigen ganska snabbt gravid och vi blev glada och förväntansfulla, fast även lite orolig. Oron var befogad för även denna gång fick vi missfall i vecka 12. Det var svårt för oss att greppa hur det kunde hända två gånger men alla säger ju att det är vanligt. Ja när vi så blev gravida en tredje gång kände jag ingen glädje, fast man levde ju på hoppet. Men man blev nertryckt i skosulan igen eftersom vi fick missfall igen i vecka 12. Att läkaren sen har mage att stå och säga att det är helt normalt gör att jag blr så arg. Jag sa att jag kanske saknar nåt ämne som behövs, då börjar han att prata om kvinnorna som lever i Afrika som är undernärda men som ändå får barn. Det skiter jag blanka fasen i sa jag till honom och jag och min man lyckades tillslut tvinga till oss en utredning.

Har fått tid för provtagning och sen är det väl bara att vänta på resultatet. Hoppas på ett sä'tt att de hittar något fel som går öätt att åtgärda.

Jag tycker också att det känns så jobbigt med alla runt omkring som är gravida. Blir hela tiden så att man tänker att det där skulle ha varit jag. Och blir fruktansvärt förbannad på de som klagar på sina gravidsymtom. Skulle göra allt för att få ha lite foglossning.

Kram!               

• Hjärtefröjd
    cornelia95 skrev 2011-12-18 20:07:13 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 19:21
    Någon som varit i kontakt med Dr Ole B Christensen i Danmark som vet hur man kan få kontakt med honom..han tar tydligen något blodprov som inte görs i missfallsutredningen här i Sverige...
    Jag tror han har stängt sin praktik och jobbar på Rigshospitalet nu för tiden.

Efter att ha googlat har jag fått fram lite kontaktinformation till honom som kanske kan funka...
    Phone: +45 35458486, Email: rh08636@rh.dk
  • cornelia95
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-10 16:30:09 följande:
    Jag tror han har stängt sin praktik och jobbar på Rigshospitalet nu för tiden.

Efter att ha googlat har jag fått fram lite kontaktinformation till honom som kanske kan funka...
    Phone: +45 35458486, Email: rh08636@rh.dk
    Tack för uppgifterna:)
    Jag mailade sjukhuset men dom tar tydligen bara emot dom som bor i Danmark:(
    Kram
  • cornelia95
    Goklumpen skrev 2012-02-10 15:08:20 följande:
    Hej!

Jag har en son som nu är 2½ år. För att få till honom var jag tvungen att äta Pergotime eftersom en utredning visade att jag inte hade ägglossning varje månad. Det tog på första kuren med Pergo och vi är stolta föräldrar till en son.

Men nu är det ju så att vi gärna skulle vilja ha ett syskon till honom. Var helt säker på att jag inte skulle bli gravid utan att jag skulle behöva äta Pergo den här gången också, men oj så fel jag hade. Blev gravid första månaden vi försökte. Tyvärr så fick vi efter 12 veckor ett missfall. Jättejobbigt kändes det. Men jag blev återigen ganska snabbt gravid och vi blev glada och förväntansfulla, fast även lite orolig. Oron var befogad för även denna gång fick vi missfall i vecka 12. Det var svårt för oss att greppa hur det kunde hända två gånger men alla säger ju att det är vanligt. Ja när vi så blev gravida en tredje gång kände jag ingen glädje, fast man levde ju på hoppet. Men man blev nertryckt i skosulan igen eftersom vi fick missfall igen i vecka 12. Att läkaren sen har mage att stå och säga att det är helt normalt gör att jag blr så arg. Jag sa att jag kanske saknar nåt ämne som behövs, då börjar han att prata om kvinnorna som lever i Afrika som är undernärda men som ändå får barn. Det skiter jag blanka fasen i sa jag till honom och jag och min man lyckades tillslut tvinga till oss en utredning.

Har fått tid för provtagning och sen är det väl bara att vänta på resultatet. Hoppas på ett sä'tt att de hittar något fel som går öätt att åtgärda.

Jag tycker också att det känns så jobbigt med alla runt omkring som är gravida. Blir hela tiden så att man tänker att det där skulle ha varit jag. Och blir fruktansvärt förbannad på de som klagar på sina gravidsymtom. Skulle göra allt för att få ha lite foglossning.

Kram!               
    Beklagar alla dina missfall..det är inte precis det man vill höra när man fått missfall...till mig sa dom nästa gång är det så många procents chans att det går vägen..och det gick ju inte tredje gången heller..när jag ringde Lunds sjukhus och berättade vad som hänt (fick missfallet hemma men visste inte om det fanns rester kvar) säger kvinnan i receptionen: Vad är ditt problem med otrevlig ton.. Det finns inga tider förrän nästa vecka...det är inte det man vill höra när man ringer och har fruktansvärda krämper..
    Fick också tvinga till mig en utredning, fast kön var flera månader så jag sökte privat istället och då gick utredningen snabbt. 
    Lycka till med din utredning och skriv gärna och berätta hur det går...håller tummarna för oss!!

Stor kram

• Goklumpen

Hej!

Nu är min utredning gjord och den visade inga som helst fel. Känns så där. Hade hoppats att de skulle hitta ett fel som var lätt att åtgärda.

Går nu på akupunktur och hälsokost preparat och hoppas att det ska hjälpa.       

• CN83

Hej hopp!! Jag o min sambo försöker också efter 2 mf o 1 ofostrig. Utredning är gjord som inte visar något särskilt och nu är vi inne på 2a försöket sen förra
    Missfallet. Beräknad Bim om 1 v men tror inte att det tog sig, känns inte så iaf men man kan ju alltid hoppas. Är det någon av er som kännt att PMS besvären har blivit mkt starkare efter mf?? För mig reagerar kroppen nämligen precis som att jag är gravid mellan ÄL o mens fast jag inte är det..

• Gaaaa

Jag har gjort 6 ivf och har 2 missfall bakom mig. Vi har försökt i 6 år nu...

Sista 2 gångerna så fick jag nästan inga äggblåsor ena gången avbröts och så satsade vi på sista (6)

Det såg ut som jag hade 7 äggblåsor så vi fortsatte. Fast när man väl låg där och de tömde äggblåsorna så visade det sig att 3 av dem var cystor så det var bara 4 äggblåsor och det fanns ett ägg :-O som blev befruktat.

Samma var i januari 12 äggblåsor 4 ägg ett som blev befruktat.. Resultat 1 av 4 äggblåsor har ägg...

Jag har läst som en gnu för att försöka förstå varför. men hittar inte mycket..

Det visade sig i alla fall att jag har problem med sköldkörteln fast läkarna tyckte att värderna såg bra ut. man ska ligga på ca 1,0 TSH för att bli gravid.

Jag började med levaxin och mår nu i alla fall bra kroppsligt. levaxinet läker kroppen och bygger också upp äggen, för när man har problem med MF eller ingen graviditet alls kan det bero på detta..

För en månadsedan så hörde jag talas om ett annat hormon DHEA som inte säljs i sverige. Ersätter hormonet som stadigt sjunker efter 25 år och som bevisat nu ger bättre ägg från grunden, fler ägg.
    kroppen behöver ca 3 månader på sig med dhea för det är den tid det tar för ägget att utvecklas.

Jag har beställt och väntar nu på leverans. För det skadar ju inte att ge kroppen all hjälp den kan få..

Sedan ska jag också köpa progesterongel. ifall jag lider av östrogendominans....?
    det ska iallafall miska risken för missfall.. Tror att det är samma som vagiatorerna som man får vid ivf..

• Hjärtefröjd

Ni som fått fragmin utskrivet pga upprepade missfall (men utan synbara koagulationsproblem), hur länge har ni tagit sprutorna?

Jag ska träffa min MF-läkare i morgon för att hon ska skriva ut fler sprutor, men hon verkar tycka att det räcker att spruta till vecka 12. Själv skulle jag gärna (nåja...) spruta mycket längre för att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Fler som försöker bli gravid efter upprepade missfall;(