Pimpinellan skrev 2011-12-16 14:51:34 följande:
Att alla tre skulle släppa ägg och att du skulle bli gravid med trillingar är kanske väl långsökt för mest troligt släpper bara den största ägg. Och äggen ska ju vara befruktningbara också! Men man vet aldrig och just därför får vissa sexförbud när de har mer än 2 ägg. Du är dessutom ung och har PCO vilket i regel innebär att man är mer fertil än vanliga när man väl har äl. En sån som jag skulle kunna ha sex med 10 ägg och mest troligt inte ens bli gravid med ett barn,men i ditt läge får ni själva avgöra. Om ni inte uttryckligen fått sexförbud så kör på tycker jag.

Men jag är 40 år o vi fick sexförbud på min första Pergotimeomgång!
3 äggblåsor på dag 16, en som var 22, en på 20 o en på 14 mm..
Läkaren sa att de brukar släppa vid minst 24 mm, så jag hade förmodad ÄL någon dag senare..(de växer tydligen 2 mm per dag)
Jag var så besviken o ledsen o verkligen"tjatade" om att det väl inte kunde vara så stor risk o att mina "gamla" ägg o mannens "gamla" spermier o allt sånt...samt att den mindre på 14 mm kunde väl inte bli något,
men hon var stenhård på den punkten!
Jag gick hem o ringde sambon o grät för att jag var så besviken, ännu en månad att vänta...o vem vet om det inte blir likadant nästa månad..
Vissa som tar Pergotime gör ju aldrig VUL för att kolla äggblåsor...konstigt att vissa är så petiga!
Men sen när jag lugnat mig tänkte jag att hon vet ju bäst o hon säger ju inte så för att vara elak, riskerna är väl större...o hon vet ju hur länge vi väntat o hur lite tid vi har!!
Jag undrar också om alla släpper samtidigt eller om man kan ha ÄL flera ggr per cykel?
Jag har inte haft någon vanlig mens på 1½ månad nu, bara 2 omgångar småblödningar, första 4 dagar efter ÄL o en ännu mindre under bara en dag 14 dagar efter ÄL
(o jag har testat många ggr, men gravid är jag inte

!!)
Så Pergotime har strulat till det helt för mig!
Undrar så när normal mens kommer så jag kan börja med Pergotime nr 2!