• ambrosia1

Undrar....

...om det är någon som vet vad dom gör om man går till vårdcentralen för att kolla upp varför det blir missfall efter missfall (tidiga). Eller ska man gå privat?

Jag är över 40 och har tre barn sedan tidigare, minsta är ett år och fyra månader. (är medveten om åldersrisken).
    Har ju tydligen inga problem med att bli gravid längre, men får ju inte behålla och det sliter på både kropp och själ.    

• Svar på tråden Undrar....
  • Gaaaa

Många har ju börjat men gynekolog.
    jag gick till reproduktion i gbg på sahlgrenska.

• snöboll1

Har gjort utredning på gymnott/fert.mott på sjukhus, Tveksam om de gör utredningar på vårdcentraler? Det jag fick göra var att ta en massa blodprover, 10-20st... vaginalt ultraljud och senare en undersökning när de går in och tittar i livmodern med en kamera, Maken fick lämna ETT blodprov...

• ambrosia1

Okej.....har ju barn sedan tidigare....så det är blodprov som gäller i första hand?

• snöboll1

Jag tycker du ska vända dig till en gyn.mott eller fertilitetsmottagning och se till att få kontakt med någon som jobbar med detta område. Brukar kunna vara några som jobbar med med fertilitetsproblem och har mer kunskap och intresse. Har märkt en del skillnader... Kan inte svara på vad du som redan har barn får göra för utredning och hur de förhåller sig till detta. Om man inte har barn gör de utredning efter tre mf. Om landstinget krånglar kan man ju söka privat kanske,

Svar på tråden Undrar....