• gottis01

snitt/vaginalt?

imorgon ska jag träffa läkaren för att besluta om snitt eller en plan för hur jag vill föda vaginalt...har än inte bestämt mig!

snittades 08 med första barnet för att jag var alltför rädd och läkaren tyckte då att jag borde snittas. nu har jag kommit längre med min rädsla men tvekar endå. mitt snitt med första var rena drömmen. jag är livrädd för att eftervården inte är bra och att man inte blir tagen på allvar om man får vissa besvär efter+att jag har svåra åderbråck i underlivet som gör riktigt ont! kan inte för mitt liv begripa hur jag inte kommer bli allvarligt skadad om jag föder vaginalt.

nån som har nåt bra att säga?

• Svar på tråden snitt/vaginalt?
  • 3 barns mamma84

Om du tycker att snittet var en drön upplevelse ska du naturligtviss göra om det om du tror att vaginalt blir värre men det kan oxå bli en fin upplevelse men följ ditt hjärta !!

Kram och lycka till 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • AAEV

Jag har fött ett barn med snitt och ett vaginalt. Eftersom första var akutsnitt och skedde efter 30 timmars värkarbete måste jag ju säga att jag föredrog den vaginala förlossningen (mådde mkt bättre efteråt)

Men om jag fick bestämma helt själv skulle jag välja planerat snitt! 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • gottis01

hej och tack för era svar. jag kommer försöka med vaginal men beslut togs idag att jag får avbryta förlossningen om jag vill. känner mig så förbannat löjlig! det skulle vara en stor seger att klra av vaginalt.

AAEV varför vill du ha snitt om du endå hade en bra förlossning?

• AAEV

gottis: Därför att mina förlossningar varit så himla långa. Andra barnet, då jag födde vaginalt, tog ca 60 timmar från att jag fick regelbundna värkar. Så sälva födseln var inte jobbig men värkarbetet avskydde jag :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
Svar på tråden snitt/vaginalt?