linser till 12-åring utan biomammans vetskap?
Jag har en dotter på 12 år. Hon bor hos mej halva sin tid o hos pappa o hans nya familj halva tiden.
Just nu är pappan bortrest o jag fick reda på härom dagen att "låssasmamman" beställt tid åt min dotter för att prova ut linser. Flickan är 12 år. Jag är inte tillfrågad ö.h.t. Jag hade inte fått reda på det om inte dotterna berättat det själv på telefon. Får man göra så? Gör man så?
Ok, om jag var en mamma som inte brydde mej alls eller att det inte spelade någon roll, men jag är en heltidsmamma alltid, även när flickan är hos pappa o pappan är heltidspappa alltid, även när flickan är hos mej. Min dotter har två föräldrar som sköter henne o låssasmamman får gärna baka o pyssla o väcka på morron o allt möjligt med den här typen av beslut o agerande är väl ändå de riktiga föräldrarnas ansvar!
Jag är mamma dygnet runt o ser ingen annan som mamma. Låssasmamma är pappas nya fru. Inte min dotters mamma som ska ta den typen av ansvar i mina ögon. Det ansvaret sköter jag o pappan. Om man som låssasmamma vill pyssla med sånt här är det väl en självklarhet att fråga riktiga mamman först eller?
Hur tänker man när man som extravuxen tar en 12 åring til optikern för att proav ut linser utan att ens meddela mej? Kan jag ta min dotters kompis till optikern för att jag tycker att hon borde ha linser? Nej, det går ju så klart inte....!
JAg är både upprörd o frustrerad. Har ringt optikern o ifrågasatt om det är en seriös aktör som tar emot barn utan målsman.