• Reinosen

Dukan-dieten efter Jul?!

Har nu gått och funderat ett tag vad jag ska göra åt mina kärlekshandtag och det övriga fluffet på min kropp Tungan ute
    Och idag kom jag på det! Var hos en vän och julpyssla och såg på henne att hon smalnat av. Då avslöjar hon till min förtjusning om en diet som heter Dukan.

Jag tänkte köra igång efter jul.

Nån som har erfarenhet och tips får gärna höra av er!!

Tack på förhand Tomte

• Svar på tråden Dukan-dieten efter Jul?!
  • LillFia

Jag körde den i våras, men bara en månad ungefär innan vi åkte på bröllopsresa och jag gick ner några kilo. Jag som aldrig trodde jag skulle kunna följa nån strikt diet klarade det riktigt bra måste jag säga, men visst fuskade jag nån gång och unnade mig något "förbjudet".

Maten man får äta i sig är ju inte problemet, det är ju man inte får äta :-P Det blev mycket lövbiff med rödlökskeso (keso med finhackad rödlök i) och sallad. Och många ägg

Beroende på hur mycket jag kommer tappa av amningen sen så kommer jag eventuellt köra DuKan nästa år.

Lycka till!

• Reinosen
    LillFia skrev 2011-12-13 23:09:08 följande:
    Jag körde den i våras, men bara en månad ungefär innan vi åkte på bröllopsresa och jag gick ner några kilo. Jag som aldrig trodde jag skulle kunna följa nån strikt diet klarade det riktigt bra måste jag säga, men visst fuskade jag nån gång och unnade mig något "förbjudet".
    Maten man får äta i sig är ju inte problemet, det är ju man inte får äta :-P Det blev mycket lövbiff med rödlökskeso (keso med finhackad rödlök i) och sallad. Och många ägg
    Beroende på hur mycket jag kommer tappa av amningen sen så kommer jag eventuellt köra DuKan nästa år.
    Lycka till!
    Vad jag har kunnat läsa mig till så går dom flesta ner i vikt. Jag kan tänka mig att man blir peppad om man ser skillnad första dagarna.
    Haha har du också det där problemet med vad inte får äta? Tänk att det ska vara så svårt att låta bli att stoppa sötsaker i munnenTungan ute
    Det lät gott med keson och löken! ska jag testa!

Lycka till med bebisen och mys på!
    Tack för att du dela med digGlad
  • LillFia

Jag märkte det främst genom att mina jobb-byxor började sitta slappare så jag missade helt plötsligt alla samtal och sms när jag inte längre kände av vibrationerna från mobilen i fickan, haha.

Vill du ha ett recept på en supergod gulasch så har jag det och så kan jag rekommendera en zucchinilasagne med. Har det dock inte här just nu då jag skriver från telefonen.

• Reinosen
    LillFia skrev 2011-12-14 06:58:44 följande:
    Jag märkte det främst genom att mina jobb-byxor började sitta slappare så jag missade helt plötsligt alla samtal och sms när jag inte längre kände av vibrationerna från mobilen i fickan, haha.
    Vill du ha ett recept på en supergod gulasch så har jag det och så kan jag rekommendera en zucchinilasagne med. Har det dock inte här just nu då jag skriver från telefonen.
    Haha då kan det vara värt att missa några sms Flört

Jag tar jättegärna emot recept!!
    Skriv gärna när du har tillfälle!
  • Fröken Smilla

nu blev jag nyfiken och kollade runt lite... Det här låter högintressant! Som en diet som tom jag skulle kunna följa Jag favoritar tråden, diet sätts dock först igång efter jul och nyår isåfall

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Reinosen
    Fröken Smilla skrev 2011-12-14 20:13:11 följande:
    nu blev jag nyfiken och kollade runt lite... Det här låter högintressant! Som en diet som tom jag skulle kunna följa Jag favoritar tråden, diet sätts dock först igång efter jul och nyår isåfall
    Jag tror oxå att jag kan klara av det! Hur mycket vill du gå ner? Tränar du nåt?
    Skulle vara roligt att följa varandra Glad
  • LillFia

Här är receptet på gulaschen!

Nötfärsgulasch

400 g nötfärs

2 gula lökar

2 klyftor vitlök

2 morötter

1 bit rotselleri

2 paprikor

2 msk tomatpure

1 msk paprikapulver

1msk spiskummin

1 msk japansk soya

1 liter kokande vatten

Salt och peppar

Skär alla grönsaker i mindre bitar . Fräs upp nötfärsen i en gryta.

Tillsätt grönsakerna, tomatpure, paprikapulver, spiskummin och soya.

Rör ordentligt från botten så att allt blandar sig.

Låt allt fräsa ihop och tillsätt kokande vatten

Koka ihop och smaka av med salt och peppar.

Zucchinilasagnen hittar ni på  Mor Mias blogg som även har en del andra goda recept i kategorin LCHF (som ju är ganska lik DuKan).
  • Fröken Smilla
    Reinosen skrev 2011-12-14 23:14:22 följande:
    Jag tror oxå att jag kan klara av det! Hur mycket vill du gå ner? Tränar du nåt?
    Skulle vara roligt att följa varandra Glad
    I en perfekt värld 11 kg, men går jag ner 6--7 är jag ganska nöjd. Jag tränar i princip inte alls, men har köpt zumba till mitt wii och det hade jag tänkt använda ett par gånger i veckan. Har även wii fit plus som är roligt så jag ska varva med det
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • candi

Nyfiken!!! Någon av er här som lyckas el är på god väg? Fick höras om denna diet idag för första gången.

Svar på tråden Dukan-dieten efter Jul?!