• Anghammarad

Kan du mitt jobb?

Japp ytterligare en i raden av rediga nördtrådar. Har du alla rätt på dessa frågor så är du antingen en av mina kollegor eller en sån fantastisk nörd att du borde få pris.

Alla frågor förutsätter ett CS-25 certifierat plan (låt oss säga att det är en A321) som flyger enligt EU-OPS

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Kan du mitt jobb?
  • Tow2Mater

Jag är lite konfunderad att man använder både SI systemet och imperialsystemet blandat inom EU-OPS... är det vanligt..?

• Meddelande borttaget
  • Anghammarad
    Tow2Mater skrev 2011-12-13 14:01:20 följande:
    Jag är lite konfunderad att man använder både SI systemet och imperialsystemet blandat inom EU-OPS... är det vanligt..?
    Ja, tyvärr. Det är en salig blandning.
  • Jagsjälv
    Dohgon skrev 2011-12-14 15:31:56 följande:
    Yey! 1 rätt :p
    Jag med...Skäms
  • miramis

3 av 8. Jag kände mig dock stolt över att jag faktiskt, på riktigt, visste svaret på fråga 4. Vet inte var eller när, men jag är säker på att jag har lärt mig det någon gång.

Hur många rätt skulle jag behövt för att få flyga? 50% brukade var godkänt på prov i skolan ;)

• Jagsjälv
    miramis skrev 2011-12-16 21:02:47 följande:
    3 av 8. Jag kände mig dock stolt över att jag faktiskt, på riktigt, visste svaret på fråga 4. Vet inte var eller när, men jag är säker på att jag har lärt mig det någon gång.

Hur många rätt skulle jag behövt för att få flyga? 50% brukade var godkänt på prov i skolan ;)
    På 50% borde du kunna bli halv pilot - andra pilot kanske?? Flört De sover ju ändå. Har jag läst i tidningarna på sistone...
  • miramis
    Jagsjälv skrev 2011-12-16 21:06:16 följande:
    På 50% borde du kunna bli halv pilot - andra pilot kanske?? Flört De sover ju ändå. Har jag läst i tidningarna på sistone...
    Yes! Ska plugga och göra omprov. Jag vet dessutom redan att jag är bättre på att sova på plan än att flyga plan. It's in the bag!
  • Jagsjälv
    miramis skrev 2011-12-16 22:12:48 följande:
    Yes! Ska plugga och göra omprov. Jag vet dessutom redan att jag är bättre på att sova på plan än att flyga plan. It's in the bag!
    Jamen då så! Saken är biff! Lycka till och hoppas att det är just du som flyger mig nästa gång..Flört
  • Anton Chigurh

3 av 8

Jag som tänkte jag skulle ratta en F-22:a . Innan Jul. Fast den har ju katapult. Så det ordnar sig nog. 

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Thaleya

3 rätt av 8 möjliga, jag försökte tänka logiskt, även om jag inte fattade alla termer :P

• Soonica

noll rätt haha :) en jäkla tur att jag inte flyger :)

• maaammaaa

2 rätt. Jag har skrattat åt dem som sagt att jag säkert gifter mig med en tråkig ingenjör. Kan bara säga att jag skrattar inte mer. Någon pilot är jag inte. Navigation på havet är mer min grej.

• Giovanna

6 rätt av 8! Enbart med kvalificerade gissningar. Kanske ska satsa på ny karriär? Kul quiz!

Svar på tråden Kan du mitt jobb?