• Gotlandsunge

Vad menar 4 åringen för (leksaks-) flygplan?

Min dotter som precis fyllt 4 år har varje dag i 1 månad tjajat om att hon önskar sig ett flygplan i julklapp.
    Men inte vilket flygplan som helst. "Ett sådant man drar i ett snöre så flyger det".

Jag vet inte alls vad det är eller var jag ska hitta det.
    Vi har varit i leksaksaffären, men de har inte något sådant.
    Har frågat om andra flygplan, men nej, det går inte med vilket som helst, det ska vara ett
    sådant man drar i ett snöre så flyger det.

Jag frågar var hon sett det? På dagis? Har någon kompis det? Har hon sett det på tv?
    Men hon svarar nej på allt.

Frustrerande! Är det någon som vet var det är för flygplan och var jag kan hitta det?

Med vänlig hälsning
    Anna

• Svar på tråden Vad menar 4 åringen för (leksaks-) flygplan?
  • Oklok

Hon har inte sett ett flygplan dra/ släppa ett segelflyg? Eller fått det förklarat för sig? Och kopplat det till något sådant?

• vampyria2

Finns ju leksaksflygplan som man sätter fast i något som liknar en slangbälla och skjuter i väg, det kan inte vara en sån då?

• pluvdo

Inte en drake då? Eller någon form av flygplan som man drar bakåt med hjälp av något gummiband och sedan släpper iväg? Det finns kanske sådana leksaksflygplan.

• vampyria2

Men du det finns ju såna där som man drar i snöret så flyger en rund sak som på minner om en helikopter proppell i väg, har sett att det finns såna fast med flygplan som fryger iväg.

Ghah så svårt att beskriva och jag hittar inget på nätet, ska kolla lite vidare....men det det är en avlång plast hollare och snöret fungerar på sama sätt som ett mått band.

• Gotlandsunge

Drake tror jag inte att det är, för det hade vi en i sommar (tills den fastnade i ett träd :).

Skulle skulle ju kunna vara ett sådant med gummiband.
    "Man drar i ett snöre, sen kör det, sen landar det". Hmmmm...

Svar på tråden Vad menar 4 åringen för (leksaks-) flygplan?